A békéscsabai csoport tagjai mellett más városokból is jöttek „BNI-osok", jelen volt Avidor András, a BNI magyarországi igazgatója, Sebestyén Hunor, a debreceni csoport régióigazgatója valamint több csoportból érkeztek tagok, fejlesztési nagykövetek. Több mint százan vettek részt a békéscsabai csoport megalakulásán, bár erre a napra inkább az ünnepélyesség volt jellemző, a hivatalos alakuláson már túl vannak. Ennek a rendezvénynek a célja elsősorban az volt, hogy szélesebb körnek tegyék lehetővé azt, hogy az érdeklődők megismerkedjenek a BNI-al, ezért a köszöntő után Antal Gábor, a Dél-Alföld régióigazgatója tartott rövid bemutatót.

- Egymás kapcsolatait megosztva, egymás kapcsolati tőkéjét felajánlva segítjük hozzá a többieket üzlethez oly módon, hogy ezért semmilyen jutalékot nem kapunk. Hogy miért jó ez nekünk? Mert aki ad, az nyer! A szlogenünk is mutatja: ha én ajánlok valakit valakinek, akkor engem is ajánlanak. Egymást önzetlenül segítjük teljesen jutalékmentesen, és teljesen politikamentesen – mutatta be röviden Gábor a BNI-t.

BNI, fotó: Ujházi György, Békéscsaba
Garzó Anita (j) és Antal Gábor (Galéria)

Mindezek után következett a legfontosabb és legizgalmasabb pillanat, a networking, a körasztalonkénti bemutatkozás. Aki az asztalnál ült, lehetőséget kapott arra, hogy 30-45 másodpercben elmondja, ki ő, mivel foglalkozik, és milyen partnereket keres.

- Azért az időlimit, mert bebizonyították, hogy a partner, akinek bemutatkozunk, 30-45 másodpercig tud figyelni ránk, ez a „csodaablak", ennyi időnk van benyomást tenni rá – tudatta Garzó Anita építési nagykövet.

Bni, fotó: Ujházi György, Békéscsaba
Szeretne több üzletet? (Galéria)

Ez az asztalonként bemutatkozás négy körben zajlott, miközben az asztaloknál ülők rendre helyet cseréltek egymással, így minden alkalommal más-más vállalkozókkal, szakemberekkel ismerkedhettek meg. Mindezek közben név szerint bemutatták a jelenlévőknek a csabai csoport tagjait, akik pillanatnyilag 20-an vannak, de az összejövetelen már egy újabb taggá válási nyilatkozat is született. Tag azonban nem lehet mindenki, van ugyanis egy komoly szabály, méghozzá az, hogy egy típusú vállalkozásból az adott csoportban csak egy képviselő lehet, ugyanis alapkritérium, hogy nincs versengés a csoporton belül. A taggá válás demokratikus alapon történik, a csoportra van bízva – és ők is bírálják el – hogy kit választanak taggá. Ellenőrzik a jelölt referenciáit, mindezt azért, hogy a támogató szellem kialakuljon. A jelentkezési lap kitöltése után a jelölt három napig még meggondolhatja magát, ezután a csoport dönt a taggá válásról. Az éves díj, az üzleti reggelik és a képzések áráért cserébe sok-sok lehetőséget kapnak a tagok, amivel élniük kell, érdemes.

Bni, fotó: Ujházi György, Békéscsaba
A Csabai Csípős csoport tagjait is bemutatták a jelenlévőknek (Galéria)

- A BNI nem csodaszer. Olyan ez, mint egy konditerem, ha lemegy az ember, és ráveszi magát az edzésre, akkor lefogy, izmosodik. A BNI-on belül a tag üzletet kap, de ezért tenni kell, energiát kell fektetni bele, csak így megy – tudatta Antal Gábor.

A BNI-on belül nagyon komoly hangsúlyt kap a képzés. Képzik a tagokat, a vezetőket, konferenciákat szerveznek, legközelebb egy országos networking lesz, ahol 650 főben limitálták a résztvevők számát. Aki oda elmegy, számtalan lehetőséget kap, sok-sok ismeretségre tehet szert. Szó volt az összejövetelen arról is, hogy az eredményeket folyamatosan mérik, ennek eszközei az üzleti ajánlólap és a köszönőkártya. Ezek segítségével tudják lemérni a hatékonyságot, így elmondható, hogy 2013-ban összesen 59 országban működött a BNI 160 ezer taggal, és 6,1 milliárd USD árbevételt értek el. Magyarországon 2008 óta van BNI, tavaly több mint 600 tagot számláltak, 18500 ajánlás született, és 12,1 milliárd árbevételhez juttatták egymást a tagok. A békéscsabai csoport tavaly november óta építkezik, azóta 40 millió fölötti azaz árbevétel, amit az ajánlásoknak, egymásnak köszönhetnek a cégek, vállalkozások. Idén eddig már 1400 találkozót tartottak a hazai csoportok, 17 ezer ajánlást adtak egymásnak, amiből 12 milliárd regisztrált árbevétel született.

Bni, fotó: Ujházi György, Békéscsaba
Szabó Béla
- Jelenleg húsz tagunk van, célunk, hogy hasonlóvá váljunk a pécsi csoporthoz, ahol 50 és 60 közötti a taglétszám, az üzleti reggelik látogatottsága 90%-os – tájékoztatott Szabó Béla, a helyi szervezet elnöke. Majd felolvasta a rövid, tömör, hat pontból álló etikai kódexet, amiből csak néhány ismérv: korrektség, őszinteség, jóindulat, bizalom, pozitivitás, támogató magatartás.

Bni, fotó: Ujházi György, Békéscsaba
Avidor András

 

 

- 672 ezer vállalkozás van Magyarországon, szeretnénk a 400 ezret megcélozni, ők a vállalkozók elitje, akik húzzák a gazdaságot. Fontos, hogy a profi együttműködést minél szélesebb körben oktassuk, és tudassuk a vállalkozókkal, hogy nem baj, ha egy vállalkozás, cég kicsi, a BNI-on belül egy nagy, nemzetközi hálózat részese lehet, és egy kevéssé ismert kisvállalkozás is lehet jó és ügyes, és köthet nemzetközi kapcsolatokat – mondta Avidor András.

Békéscsaba a 17. város Magyarországon, amelyik a BNI tagja lett, de a fejlődést látva nem az utolsó. Ha ilyen ütemben bővül a helyi csoport, hamarosan újabbak is létrejöhetnek a környező városokban.