Noha Grecsó nem békési származású (szegvári), de húsz éve kvázi leválaszthatatlan megyénkről.

A békéscsabai főiskola tanulmányai

mellett 1996-ban a Békés Megyei Nap munkatársa volt (ekkoriban zömmel verselt); közben tagja lett a Kántor Zsolt vezette Junior Novella Körnek. Kántor szerint eleinte Esterházy Péter, majd Nádas Péter stílusát kezdte Grecsó Péter magáévá tenni, majd a Pletykaanyuval megtalálta a saját hangját, végül József Attila-díjas író lett.

grecsó krisztián, Grecsó Krisztián
Ex bárkások a könyvtárban -
Grecsó (b) és Szabó Tibor Benjámin
1997-2006 között a Bárka szerkesztője, azt követően a Nők Lapja, az Élet és Irodalom munkatársa. Majd' egy tucat könyv (versek, novellák, regények), több forgatókönyv tulajdonosa. Számos napilap, magazin, folyóirat kolumnás írásokat (publicisztikát, riportokat, interjúkat) vásárol tőle.

Amikor csak hazaérkezik a megyei könyvtárba (egy estre) – még a villanykörtén is lógnak az érdeklődők – főleg lányok, asszonyok. Egyszóval népszerű.

Ezért vettem a bátorságot, hogy kérdezzem.

Miképp kerültél bele ebbe a több évtizede bombasztikusan működő Dés-Geszti duóba?
A dzsungel könyve valóban bombasztikus sikertörténet, húsz éve megy a Pestiben, és túl van az 1100 előadáson, Békéscsabán is nagy sikerrel játszották. A Dés írta a zenét, Geszti a dalszöveget, és Békés Pál a librettót. Ez minden bizonnyal így lett volna ez most is, de Pali sajnos már nincs köztünk, nagyon fiatalon meghalt.

Grecsó Krisztián, Grecsó Krisztián, 20160227
Tehát úgy kerültem a képbe, hogy előtte egy másik bombasztikus duóval, Dés Lászlóval és Dés Andrással jártuk a Kárpát-medencét, a csabai Ifiházban is volt előadásunk; tehát nagyon sokat utaztunk, és a buszban van idő tervezni, ötletelni.

Neked mi volt a feladatod?
A librettót mai szóhasználattal egyfajta alkalmazott műfajnak lehet nevezni. Két nagy feladatom volt, először is színpadra alkalmazni A Pál utcai fiúk című Molnár Ferenc regényt, másodszorra készíteni egy játszható példányt, vagyis jelenetezni, dramatizálni és megírni a dialógusokat.

Ez egyfajta háttérmunka, mert itt minden azt szolgálja, hogy a daloknak elő legyen készítve a terep. Ennek ellenére elképesztően bonyolult ügy, nem is tudtam volna egyedül, a darab dramaturgja, Radnóti Zsuzsa, a rendező Marton László és persze Dés és Geszti is aktív alkotótársak voltak, így készült el a példány.

Alapvetően hogy bírod ezt a tempót – mert ha bármelyik napilapot, magazint, rádiót, tévét kinyitom: egyszer csak megjelensz.
Ami a tempót illeti, nehezen. Az utóbbi időben lassítottam is, nem adtam interjút, nem jártattam a számat. De itthonra, nincs mese, nem mondhatok nemet.