„Először is jelezném, hogy nem a testület helyezett vissza állásomba, hanem a munkaügyi bíróság, és úgy gondolom nem kénytelen-kelletlen történt ez. A határozattól a visszahelyezésig három hét telt el, ezalatt a képviselő-testület döntő többsége bizalmat szavazott nekem, részükről is megerősítést kaptam a folytatáshoz" - ezekkel a szavakkal kezdte reagálását két nappal korábbi írásunkra Pintér Tibor.

Az épületbezárás másfél éve napirenden van

Mit ne mondjak, a két kolleganője rendesen kitálalt, és ebből nem az jön le a kívülállóknak, hogy felhőtlen lenne a munka az iskolában.

Amiről a két kolleganőm beszélt, abban sok dolog rágalom. Az egész ügy onnan indul, hogy a költségvetésünk előirányzata nagyon alacsony, kevés pénzt tud biztosítani az önkormányzat. Ennek a betartása viszont rám nézve kötelező, az oktatás-nevelési munka nem sérülhet. Ehhez különböző javaslatokat dolgoztunk ki, ezek között szerepel egy már másfél éve eltervezett dolog, hogy a „B" épületet, azaz a szakiskola épületét kivesszük az oktatásból, és a szakmunkásképzés átkerül egy sokkal jobb helyre a Tudásparkba.

080625_mezge_evzaro018.jpg (x)
Kettévágott iskola - jó vagy rossz megoldás? © Fotók: Kecskeméti Krisztina

A kollegái azt mondták, nem történt meg a részletes tervezés.

Természetesen részletkérdések felmerültek: hol legyenek az osztályok, készült-e hatástanulmány. Ez utóbbi ilyen szempontból nem készült, de volt egy vezetőségi értekezlet az elmúlt hetekben. Ott azt a lehetőséget vizsgáltuk, hogy mennyi terem van az oktatás számára. Akkor már körvonalazódott, hány osztály fog indulni a szakképzésben.

Több szám is elhangzott ezzel kapcsolatban. Az tudott már, hogy mennyi?

Igen. Három 9. osztályt indítunk a szakképzésben. Azért nem kettőt, mert a vasas- fémipari szakmákba intenzívebb beiskolázást tartottunk, hiszen a város munkaadói oldaláról erre komoly igény van évek óta.

Másik kollégium - és az engedélyek hogyan állnak?

A kollégium sorsát is firtatták a szakszervezet képviselői.

080627_pinter2.jpg (m)
Pintér Tibor - "abból kell gazdálkodni, amink van"

Abban kell gondolkodni, hogy két fő tanügyi épület lesz, az „A" épület és a Tudáspark. Felvetődött, hogy a 31 kollégistára kell-e egyáltalán a háromemeletes épület, mely nagyon rossz energetikai állapotban van. Megvizsgáltuk azt a lehetőséget, hogy a gyopárosi gazdasszonyképzőbe költözzenek ki a gyerekek. Illetve ha többen jelentkeznek, akkor a gimnázium kezelésében lévő városi kollégiumban is tudunk helyet biztosítani a diákoknak.

A gazdasszonyképző egyáltalán van olyan állapotban, hogy az kollégium lehessen?

Igen, hisz két évvel ezelőtt 4,5-5 millió forintot költöttünk szakképzési támogatásból az épületre, mely megújult. Ez a szóban forgó 30 fő el is fér ott.

Megvannak a kollégiumhoz szükséges hatósági engedélyek is?

Ha döntés születik az épületbezárásról, akkor ezt is el lehet indítani. Egyébként a gazdasszonyképző adottságai és a fajlagos költségei sokkal jobbak. Úgy kell gondolkodni, mint egy családban: amik a lehetőségek, abból kell gazdálkodni. Ha 25-30 millió forintot meg tudunk ezen spórolni, annak a pénznek lesz helye a város vagy az iskola költségvetésében. Az egész onnan indult, hogy a fűtéskorszerűsítésre megszavazott a város 25-30 millió forintot, ám minden maradt volna a jelenlegi állapotban. Ez alatt azt értem, hogy most a kollégiumban van a kazán, és a föld alatt jön át vezetéken a meleg víz az „A" épületbe. Azt kértem, hogy ezt dolgozzuk át, és külön lehessen fűteni az épületeket, hisz ekkor külön mérhető lesz a fogyasztás is. Olcsóbb és kezelhetőbb.

A szakszervezet részéről felvetődött a közlekedés kérdése is. Hogyan oldanák meg a diákok gyopárosra való kijutását?

080625_mezge_evzaro026.jpg (m)
Merre tovább "B" épület?

Érdekes ez a felvetésük, hiszen a Tudásparkban már egy éve tanítunk, és a diákok eddig is kint voltak. A város területén van az épület, kerékpárút vezet oda, és buszjárat is van arra. Egyébként a város feladata megoldani a helyközi közlekedést, így nekik kellene módosítani a Körös Volánnal meglévő szerződéseket, beleépítve abba, hogy a helyközi bérletek érvényesek legyenek erre a szakaszra.

A másik sarkalatos pont a létszámleépítések témaköre. Mit tervez pontosan, hisz a szakszervezetisek - állításuk szerint - erről sem tudnak sokat.

Megvizsgáltuk a létszámleépítések hatását, és arra jutottunk, hogy a takarítást, a portaszolgálatot és a karbantartást át kell alakítani. Semmi nem indokolja, hogy három karbantartó legyen, hiszen mi képzünk hasonló végzettségű embereket. Ezeket a munkákat meg kell tudni oldani az itt oktató szakoktatóknak a diákok bevonásával. Ha kiesnek ezek az épületek, attól még kellhetnek takarítók, de nem a mi státuszunkban.

És mi a helyzet a konyhával?

Amióta nem itt főznek, nagyon visszaesett az étkezést igénybe vevők száma, emellett azonban három szakács van alkalmazásban, akiknek nagyon nagy a bér- és járulékköltségük. Emellett a saját főzés hiányában bevételt sem tudunk képezni, így pedig nem is lehet a tevékenység önmagát eltartó. A Tudáspark mellett viszont ott van a nagy konyha, ahol az étkeztetés megoldott.

Az írás a következő oldalon folytatódik...