A tervezési javaslatok előkészítése már elkezdődött a fejlesztés okán érintett önkormányzatok vezetőinek bevonásával. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztálya tájékoztatása szerint a kormányhatározatban szereplő forrásból bruttó 60 millió Ft jut a 4405 és 4406 jelű utak (Szentes-Derekegyház-Nagymágocs-Orosháza) előkészítési munkálataira, így várhatóan 2018 elején már rendelkezésre állhatnak az építési engedéllyel rendelkező tervek.

Orosháza, megbeszélés
– Prioritásként kezeljük, hogy minél kedvezőbb befektetési környezetet biztosítsunk Orosházán. Folyamatosan dolgozunk azon is, hogy főútként újuljon meg a Szentes-Orosháza összekötő út, mellyel megoldódna a vállalkozások számára Orosháza nyugat felőli megközelítése. Mindenképen egy átkötő út kiépítésével képzelnénk el ezt a fejlesztést, hogy a nehézgépjárművek továbbra se zavarják az Orosházi lakosság nyugalmát – tájékoztatott a polgármester.

Leghamarabb 2018 második felében kezdődhet meg a felújítási munka, melynek keretében az érintett útszakaszok teljes körű felújítására kerül sor. A beruházás magában foglalja az útburkolat szélesítését, illetve a nehézgépjármű forgalomra méretezett erősítését, továbbá a vízelvezető rendszer és az úttartozékok, forgalomtechnikai elemek teljes felújítását is. A felújítás műszaki előkészítése során az érintett útszakasz tervezése főúti paraméterekkel történik. A projekt kivitelezésének költsége a műszaki előkészítés későbbi fázisában, a tervezés során lesz megbecsülhető.

– Harminc éves lemaradást hozhatunk be azokkal az útfejlesztésekkel, amelyek Dél-Békés
legnagyobb városát érintik. Miután a Szeged-Orosháza-Békéscsaba vonalon sikerült felújítani a 47-es főutat, most arra számítunk, hogy egészen Debrecenig ki fogják építeni a minőségi közlekedés lehetőségét. A hetekben dőlt el, hogy az Orosházáról Pusztaföldvár felé, egyben a térség keleti részébe vezető Aradi utca kritikus útszakaszainak felújítását is hamarosan elkezdik. Most pedig Dél-Békést az M5-ös autópályával összekötő útszakasz felújításának tervezése is megkezdődik. A gazdálkodók, befektetők nagyon számítanak rá, hogy ezekkel a fejlesztésekkel Dél-Békés számára is megteremtsük a minőségi közlekedés lehetőségét, ezzel pedig a gazdasági fellendülés egy fontos pillérét erősítjük meg – fejtette ki Simonka György országgyűlési képviselő az útfejlesztések térségi jelentőségét.

Az Orosháza-Szentes összekötő út felújítása az orosházi városvezetés szerint prioritást élvez, hiszen 2014. december 5-én a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megtiltotta a 7,5 tonna össztömegnél nagyobb teherforgalom közlekedését az említett útszakaszon, mert az út állapotát nem találták megfelelőnek a teherautók és kamionok számára. Jelenleg az orosházi fuvarozók csak Hódmezővásárhely felől tudják megközelíteni az M5 autópályát.