Az elmúlt egy évet azzal töltötte a német diszkontlánc, hogy kitalálja, milyen logóval törjenek be az amerikai piacra, hogyan nézzenek ki a boltok, de azt is ki kellett találni, hogyan segítsenek a leendő vásárlóknak kiejteni a lánc nevét. Az üzletek kialakítása során törekedni fognak az egyszerűségre, így például arra, hogy csak hat folyosó legyen, illetve mindent könnyen meg lehessen találni.

A Lidl 2015 őszén ismertette hosszú távú stratégiáját, amely az amerikai piacra lépés mellett célul tűzte ki azt, hogy öt éven belül 100 milliárd euróra növekedjen a Lidl-csoport bevétele – írja a Napi.hu. A külföldi terjeszkedés persze nem idegen a lánctól, mintegy 10 ezer boltot üzemeltetnek 27 országban. Magyarországon egyébként 2004-ben jelent meg a cég, azóta már 164 áruháza.

A Lidlnek nem lesz könnyű dolga, hiszen a kiskereskedelmi piacon finoman szólva is jelentős a tolongás, olyan új vetélytársakkal kell szembenéznie, mint az online bevásárlás vagy éppen a drogériák egyre növekvő kínálata. Bár a korábbi tervek 2018-as indulásról szóltak, most úgy tűnik, hogy előrehozzák ezt a dátumot. A lap beszámolója szerint első lépésként 20 boltot terveznek nyitni Virginiában, Észak- és Dél-Karolinában.

Forrás: hvg.hu