„A nyarat valahogy kibekkeltem, majd valamikor szeptember elején jött a nagy bejelentés: visszakapjuk az IC kocsikat! Reméltem, hogy ezentúl nem csak a jegyen látszik majd, hanem valódi IC lesz az az IC."

Vasút, vonat, vasút, pályaudvar, Békéscsaba
Vágányzár miatt - határozatlan ideig - 2 óra 46 perc alatt jutunk el
a fővárosba Békéscsabáról (képek)

Visszakerestük, mit is írt erről a polgármester Facebook oldalán:

09.07. „Megállapodtam a MÁV vezérigazgatójával: VISSZAKAPJUK AZ IC KOCSIKAT!

Megérte kapcsolatba lépnem, többször személyesen és írásban egyeztetnem a MÁV-START Zrt. vezérigazgatójával: október 1-jétől plusz 3 pár IC kocsi áll forgalomba a Budapest-Békéscsaba vonalon. Nagyon örülök, hiszen az itt élők és ide érkező vendégeink így kényelmesebben utazhatnak majd a két város között. Jó hír még, hogy 2017 végétől további fejlesztések várhatók: tisztán IC kocsikból álló járatok is közlekedhetnek majd és a 160 km/h sebesség elérésével jelentősen csökkenhet a menetidő.

Köszönöm a csabaiak jelzéseit és türelmét!”

09.17. „Személyesen próbáltam ki ma reggel a 7:19-kor, Budapest-Keletibe közlekedő Viharsarok InterCityt. Tiszta és kényelmes körülmények fogadtak, és a kocsiban még WiFi is elérhető volt. Mától 3 pár belföldi IC járat szolgálja ki az utazóközönséget, a meglévő 8 nemzetközi IC és EuroNight járat mellett. Kényelmes és biztonságos utazást kívánok mindenkinek!”

Az olvasói levél így folytatódik: „Kedves polgármester úr! Utazott ön azóta IC-n? Elégedett? Büszkeség tölti el, ha visszaemlékszik, mit ígért? Mert nekem két kalandos utam is volt az elmúlt hónapokban: az egyik egy dermesztően hideg napon, amikor az IC kocsiban nemes egyszerűséggel nem volt fűtés, vagyis dönthettem: vacogok-e kényelemben vagy nyomorgok a melegben.”

Vasút, vonat, vasút, Békéscsaba
Olvasónk szerint az IC jeggyel legfeljebb a biztos helyünket vásárolhatjuk meg,
extra szolgáltatás nem jár a plusz pénzért (a képen nem a levélíró látható)

„A másik, amikor a 9.19-es, Romániából induló vonatra váltottam IC jegyet Budapestig. A kocsiban – Csabán felszállva – rettenetes bűz és szemét fogadott. Az ablakot lehúzni nem lehetett (légkondi van, haha) és a jegyen szereplő helyemre leülni sem tudtam, mert halomban állt a szotyi, az ásványvizes flakon és a papírszemét.”

„Felháborító továbbá, hogy tízből kilencszer késik a vonat, nemhogy gyorsabb, de lassabb lett a menetidő, mióta – kis túlzással – minden bokornál megáll. WiFi papíron ugyan van, de mivel a puszta közepén halad a vonat, nulla a térerő, így az is használhatatlan. Nem mondom, előfordul, hogy minden simán megy, a kocsi is rendben van, de azt gondolom, ez nem szabadna, hogy szerencse kérdése legyen!”

„Szóval, kösz a semmit!”

***************

Megkerestük a MÁV-ot azzal kapcsolatban, miért nőtt az eddigi 2 óra 25 perces menetidő 2 óra 46 percre. Válaszukban megírták, hogy az Újszász-Tápiógyörgye állomások között végzett pályakarbantartási munkák miatt március 6-tól vágányzári menetrend van érvényben, „mely jellegénél fogva átmeneti időszakra érvényes, és mint látható, valamilyen korlátozó üzemi tényező miatt kerül bevezetésre, ezért eltérő kínálatot nyújt – például a csatlakozások, járatgyakoriság, menetidő terén - az éves menetrendben meghirdetettekhez képest.”

Arra a kérdésre, várható-e a jövőben, hogy nem egyszerűen kijelölnek egy IC kocsit, hanem „valódi” InterCity szerelvényeket állítanak forgalomba a 120-as (Budapest-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza) vasútvonalon, az alábbi választ kaptuk:

„Az Ön által jelzett Békéscsaba-Budapest viszonylatban a 2016/2017-es menetrendi időszakban a meghirdetetteknek megfelelően csak kijelölt IC kocsik közlekednek, mint a Szeged-Budapest viszonylaton. A jövőre vonatkozóan sajnálatosan nem rendelkezünk információval."

****************

Ön mit tapasztalt? Elégedett? Min változtatna? Várjuk hozzászólását! Véleményét név nélkül, de moderálás után tesszük közzé.