Míg Nyugat-Európában vagy az Egyesült Államokban teljesen természetes dolog a bérlés, a kölcsönzés, a magyar ember szereti bizonyos dolgairól elmondani, hogy az kizárólag senki másé: ez az én házam, az én autóm, az én csajom... És míg egy aránylag szűk réteg valóban megengedheti magának, hogy kicsengesse egy lakás, egy járgány árát, sokan – mert ők is mindenáron szeretnének sajátot – hitelek, kölcsönök csapdájába esnek, és nem vagy csak nagyon nehezen vergődnek ki onnan.

A Porsche lízing és a Skoda közös terméke, a Gondoskodás Program azoknak szól, akik szeretnék megtapasztalni, milyen egy nullkilométeres autóval kigördülni a szalonból, nem ragaszkodnak azonban foggal-körömmel a sajáthoz és ezzel együtt nem szeretnének hosszú időre elköteleződni.

Skoda, Gondoskodás Program

De miről is szól pontosan a program?

Mostantól nem csak cégek, hanem magánszemélyek, őstermelők és magánvállalkozók is élvezhetik a lízing nyújtotta előnyöket. Fix havidíjért cserébe akár 0 százalék önrésszel új autóhoz juthatunk, melyet három vagy négy év elteltével ismét újra cserélhetünk. Igen, ez az autó sosem lesz a sajátunk, kárpótlásul azonban számos előnyhöz jutunk.

Először is maga a hitelbírálat sokkal egyszerűbb, mint egy bankban, így adott esetben az is (új) autóhoz juthat, akit egy pénzintézet elutasítana.

Az üzemanyagköltséget leszámítva semmi másra nincs gondunk, így a kiadásaink tervezhetővé, kiszámíthatóvá válnak: a havi díj tartalmazza a biztosítást, az esetlegesen felmerülő szervizköltségeket, a téli- és nyári gumit (tárolással együtt), a súlyadót, a gyártó által előírt karbantartásokat valamint a forgó- és kopó alkatrészek cseréjét. Ráadásként a Mol nyolc forint/liter kedvezményt biztosít a mindenkori üzemanyagárból.

Hasonló konstrukció tőlünk nem is olyan messze, Csehországban és Szlovákiában már igen nagy sikerrel fut, ám hazánkban a Skoda vezette be elsőként. Jelenleg a Fabia, a Rapid, az Octavia és a Superb vesz részt a programban, de a lehetőségek tárháza így is kimeríthetetlen: az autókba bármilyen extra kérhető és a „vállalt” éves megtett kilométer is módosíthatja a havi díjat.

Skoda, Gondoskodás Program

Bizonyára most sokan előveszik a számológépet, és úgy jön ki a matek, hogy nem éri meg. De gondoljuk csak meg: normál esetben öt-nyolc-tíz évig kell fizetni az autót, mire végre elmondhatjuk, hogy a miénk. Addigra azonban annyit veszít az értékéből, hogy annak az árából újat venni nagyjából esélytelen, egy régi autóval pedig egyre több a gond, egyre csak szaporodnak az ilyen-olyan költségek. Ezzel a programmal azonban három vagy négy év múlva újra élvezhetjük az újautó-szagot és az új autóval járó minden előnyt. Ráadásul sokan elfelejtenek számolni azzal, hogy az amúgy kedvező törlesztő részlet mellett mennyi egyéb költsége is van egy autó fenntartásának (még egy újénak is), mely ezzel a konstrukcióval nemes egyszerűséggel nincs.

Ez lenne a jövő? Meglehet – az idő erre is megadja majd a választ. A benned kavargó kérdésekre pedig Szerencsi László, az AutoMobil Körös Kft. értékesítési tanácsadója tud felelni.