AppKlári a közelmúltban lett az App Hungary Kft. kelet-magyarországi értékesítési vezetője. Lévén fiatal anyuka (17 hónapos a kislánya), otthonról dolgozik; de a jövőt is home office-osként képzeli el.

Mit lehet tudni az App Hungaryről?
Egy alig egy esztendős, startup cégről van szó. Péntek Zsolt, az egyik tulajdonos számos édességipari termék mellett a COCOMIX kókuszrúd termékeket gyártotta évekig; Toma Renáta, Zsolt tulajdonostársa pedig közel 10 évet élt külföldön. Mexikóban például saját utazási irodája volt, de itthon butikot, magazint és buszos céget is alapított már.

Renáta kezdett korábban mobil fejlesztésekkel foglalkozni: amerikai piacra készítettek applikációt, és akkoriban Zsolt lelkes tesztelőként segített a csapatnak. Tavaly májusban jött az ötlet, hogy mi lenne, ha Magyarországon a kkv-szektorban működő cégek számára is készítnének telefonos alkalmazásokat? A gondolatot tettek követték, így indult útjára nyáron az AppHungary.hu.

Szécsi-Varga Klára - appklári, appklári, Békéscsaba, 20170417
AppKlári
Eddig csak a multik éltek az applikáció fegyverével?

Igen, illetve a kisebb vállalkozások számára is elérhető volt, csak lényegesen drágábban, mint amit mi kínálunk. 2-3 millió forinttól a több millió dollárig tudok példákat mutatni app fejlesztésekre, sok alkalmazást ebből valószínűleg te is használsz rendszeresen (Facebook, Waze, Pinterest, OTP, Telenor, Tinder...). Az azonban egy újdonság, hogy valakinek már 350 ezer forintért lehet appja. Ez ugye naponta ezer forint.

Mit kap az ember napi ezer forintért?
Egy cégnek azért jó, ha van applikációja, mert egyrészt ez egy brandépítés: az okostelefonjaikon keresztül bekerülsz az emberek tudatalattijába. Másrészt nyújt egy hatékony kommunikációs csatornát az ügyfeleidhez: ingyenesen tudod küldeni az SMS-szerű üzeneteket mobiljukra, az egyre rosszabb eredményeket produkáló email üzenetek vagy a fizetős facebook hirdetések helyett.

Azt tudni kell, az app-en keresztül küldött értesítések megnyitási aránya ma még 90 százalék feletti, ráadásul a többség 5 percen belül látja az üzenetedet. Míg egy emailt, vagy hírlevelet legtöbben meg sem néznek.

Mondanál egy konkrét példát?
Hogyne, sőt, egy csabai érdekességet: ha az emberek bemennek vásárolni
a holvegyekitalt.hu trafikjaiba, és a telefonjukra letöltik a cég applikációját, onnantól kezdve az érintett trafik közvetlenül a vásárlók mobiltelefonjára küldhet akciós értesítéseket. Például ilyeneket: "A hétvégén 20 százalékos Kőbányai sör akció lesz!" vagy "Holnap érkezik az xy termék!", amire sokan vártak, de elküldheti a nyitva tartás változását vagy a pontgyűjtéssel kapcsolatos híreket is MINDENKINEK, aki letöltötte az app-ot.
A Burger King például olyan akciókat kínál az APP-ban, amik kizárólag onnan érhetőek el, rendszeresen változnak, így érdemes folyamatosan figyelni ezeket. Ilyen funkciókat ma már bármely kisvállalkozás számára tudunk biztosítani.

Én ST. ev (egyéni vállalkozó) vagyok, nem kkv.
Rajongókkal, visszatérő vendégkörrel, olvasótáborral rendelkező magánszemélyek számára szintén rengeteg jó app-et találunk már iOS és Andoid eszközökre egyaránt, de azért hazánkban még kevesen értik ennek az előnyeit.

A mobil alkalmazás kiegészíthető például időpontfoglalással: orvosok, fodrászok, személyi edzők sikeresen használnak erre saját appokat világszerte, de zenészek, előadóművészek számára is könnyebb, célzottabb a rajongók számára jegyeket értékesíteni ezen a csatornán. Híres sportolók, celebek is megoszthatják ebben a formában rajongóikkal, hogy mi történik épp velük, mik a terveik, de számos app készült már bloggerek, tanácsadók, véleményvezérek számára is.

Például mi készítettük Szabó Péter (motivációs előadó) mobil alkalmazását is még a decemberi Áttötés rendezvény előtt, amire 10 ezer ember volt kíváncsi egyszerre. Összehasonlíthatatlanul egyszerűbb egy push üzenetet kiküldeni a követői telefonjára egy kisebb esemény, új program értékesítésekor, mint Google vagy Facebook hirdetésekkel elérni és kiszűrni a tömegből a vevőket...

App a telefonon, appklári, Békéscsaba, 20170417
Appok Klárinál
Miért APP? Miért nem weboldal?

Ma már egyre többen telefonról keresnek, tájékozódnak akkor is, ha otthon vannak. A legtöbb webes statisztika egyértelműen igazolja, hogy 50 százalék feletti a mobilos oldalmegtekintések aránya. Ráadásul április óta a Google a telefonos keresések esetében egy másik algoritmust használ, amiben bünteti a „nem reszponzív" (telefonra nem optimalizált) oldalakat, függetlenül azok tartalmától.

Hiába optimalizáljuk weboldalunkat, nem tudjuk elérni azt a hatékonyságot, sokszínűséget, lehetőséget, amiket egy app biztosít. Én például sosem használom a telefonos böngészőből a Facebook-ot, vagy a Pinterestet, mindig az app-eket használom, pedig működik mindegyik úgy is. Sőt bankolni is app-ból szoktam, ha telefon kell gyorsan valamit elintézni, az OTP alkalmazásba ma már ujjlenyomat-olvasóval tudok belépni, utalást jóváhagyni...

Mi van akkor, ha ennél többre van szükségem?
Az app-et összekapcsolva egy webáruházzal, online-vásárlással, hírportállal, valós idejű automatizmusokkal, többszörösére növelhető a konverzió, az egy főre jutó vásárlási érték. Hatalmas piaci előnyt lehet ma még elérni az adatokra épülő kommunikációval, a felhasználói profilok követésével, öntanuló ajánlórendszerek, vásárlási szokások automatikus folyamatainak kiépítésével. Ilyenekkel is foglalkozunk, hiszen ez is programozás.
Az applikációk mellett webes és szoftveres fejlesztéseket is vállalunk, a legtöbb mobil alkalmazás igazából egy komoly szoftver/adatbázis telefonon történő megjelenítése, egyedi működési funkciókkal. Szoftveres megoldásokat vállalunk konkrét applikáció fejlesztése nélkül is, ha az adott terülten nincs szükség mobil használatra. Jelenleg portálokat, vállalatirányítási rendszereket, éttermi szoftvereket, GPS alapú rendszereket is készítünk hazai, USA, dán, angol, norvég és német megrendelők számára egyaránt.

Hogy kerültél a képbe?
Ők kerestek meg.

No?
Tagja vagyok egy kreatív Facebook-csoportnak, a Dolgozó Anyukáknak.

Akik nyilván nem a bollywoodi sorozatokat bámulják naphosszat.
Hát igen! És egyszer kiírtam a bemutatkozásomat, hogy úgy csinálnék valamit!

Hogy és mikor dolgozol?
Általában délelőttönként.

Appklári, appklári, Békéscsaba, 20170420
És bekopogtatsz a kis cégek ajtaján?

Á-á-á! Nem „hidegben". Ugye alapvetően csabai vagyok, és számtalan ismerősöm van – a korábban 5 és fél évet biztosítóztam, később egy multi értékesítője voltam. Tervezzük, hogy belépünk a BNI-ba is. Szóval a jó ismerősök által felkeresem a cégvezetőket, és közel negyedóra után általában az eleinte a bizonytalan, de leendő ügyfelek is azt mondják, hogy „tényleg, de jó lenne egy app!".

***

Kinek miért jó az app?
Három részre osztanám a felhasználási területeket: a multik brandépítő alkalmazásai mellett a kkv-szektorban még az ügyfelek elérése, gyakoribb visszatérése, és az egy főre jutó nagyobb „kosárérték" a fő cél ezekkel az alkalmazásokkal.

Kkv-k közé sorolom az egyesületeket, alapítványokat, hiszen nekik is alapvető fontosságú, hogy halljanak róluk. Mennyivel könnyebb például szponzort találni egy kis focicsapatnak, ha az összes szurkoló az app-ban folyamatosan látja a támogató nevét/logóját, a régi módszer helyett, amikor csak a meccsre járó nézők látták a mezeken lévő reklámokat.

A harmadik terület a személyes márkaépítés. Itt, ahogy már mondtam mindegy, hogy egy fitnesz-edzőről, egy énekesről/zenekarról vagy éppen egy motivációs előadóról beszélünk, akinek közössége, közönsége van, azoknak egy új, hatékony eszközt adunk a „kezébe" – mármint őt a többiek kezébe.

Említetted a Facebookot. Akinek van oldala, azoknak szerinted jobb lehet egy app?
Aki foglalkozott, vagy foglalkozik Facebook marketinggel, vagy csak épített egy nagyobb közösséget és nem érti, miért nem tudja már hatékonyan elérni ezeket az embereket, na nekik kimondottan előnyös egy saját appbe áthívni őket. A Facebook használók nem ülnek egész nap a gép előtt, nem tudjuk célzottan elérni őket. Appon keresztül azonban a reklámzaj nélkül tudunk kommunikálni velük, egy saját közösséget tudunk építeni belőlük.

Akit érdekelnek a részletek, azok mit tegyenek?
Keressenek bátran telefonon, e-mailben (a konkrétumok cikkünk alján), vagy az is egy jó lehetőség, ha a weboldalunkon kitöltik azt az űrlapot, amelyben egy ingyenes APP látványtervet kérnek tőlünk.

Májusban itt Békéscsabán és Gyulán is tart Renáta APP-tervezőt. Ez egy rendezvény, amelyen amellett, hogy elmondja kinek, miért és hogyan jó egy mobil app, milyen területekre nem biztos, hogy érdemes belevágni, konkrét kérdésekre is válaszol, valamint egy közös ötletelésre invitálja a jelenlévőket. Beszél a veszélyekről, zsákutcákról, mi mindenre kell figyelni, ha belevágunk, illetve milyen különbségek vannak attól függően, ki a célközönségünk. Nagyon nem mindegy ugyanis, hogy a Baby Boomerek vagy az Y (Z) generáció számára szeretnénk mobil app-ot készíteni! Ha egy kicsit is érdekel a téma, foglalkoztál már a gondolattal vagy csak most hallasz róla először, Téged is szívesen várunk!

És egy bonus kérdés:

Úgy tudom, az orosz származású, Filipp Bugyejkinhez köthető, az interneten futó Kék Bálna nevezetű szörnyűség elleni fellépő Zöld Elefánt nevű kezdeményezésnek is ti csináljátok az appot?
Igen, folyamatban vannak az egyeztetetések, már május elején mindenki számára ingyenesen elérhető lesz az alkalmazás!

Keressétek AppKlárit a (20) 9302 501-es számon, vagy a varga.klara@apphungary.hu emailcímen!