1) A szakirodalom szerint

A BNI pozitív, támogató, strukturált hátteret kínál egy vállalkozás fejlődéséhez, az üzletszerzéshez, a kapcsolati tőke növeléséhez. Tagjai úgy működnek együtt, mint egymás értékesítői: olyan, mintha mindenkinek saját értékesítési csapata lenne. A tagok ismerik egymás termékeit, szolgáltatásait, így aktívan tudnak közreműködni a potenciális ügyfelek megtalálásában.

Ha segítek neked, és te is segítesz nekem, a végén mindketten jól járunk.

A BNI-t Ivan Misner amerikai üzletember alapította 1985-ben, azóta az üzleti kapcsolatépítés és a kapcsolati marketing vezető szervezetévé vált. Mára több mint 60 országban, közel 8000 csoporttal és 210 ezer főt meghaladó taglétszámmal működik a BNI üzleti közössége, ahol a tagok jutalékmentesen, bizalmi alapon segítik egymást üzleti ajánlásokkal.

BNI, Koszecz Sándor

A BNI Magyarországon 2008 óta működik, 2016-ban ezernél is több hazai vállalkozás rendelkezett tagsággal. Ugyanebben az évben a magyar BNI tagok 28,1 milliárd forint többletbevételt generáltak egymásnak.

Filozófiájuk: GIVERS GAIN, vagyis AKI AD, AZ NYER!

Működésük négy egyszerű pontban összefoglalható:

  • A tagok minden héten egy 90 perces üzleti találkozón vesznek részt.
  • Egy szakterületnek egyetlen képviselője lehet egy csoporton belül.
  • Ha egy vállalkozás több területen tevékenykedik, ki kell választania az elsődleges tevékenységét, és csak azt képviselheti.
  • Ha egy tag nem tud részt venni az adott heti üzleti találkozón, küldhet helyettesítőt.

És hogy mindez miért jó?

  • A tagok 5-15 százalékkal növelhetik cégük, vállalkozásuk bevételét.
  • Éves szinten 50 szervezett üzleti találkozón vehetnek részt és üzletemberek százaival bővülhet kapcsolati tőkéjük.
  • Személyes ajánlások által új üzleti lehetőségek nyílnak meg.
  • A kizárólag tagjaik számára nyitott networking képzéseken megtanulhatják hatékonyan építeni és kezelni üzleti kapcsolatrendszerüket.

BNI, BNI

2) Szerintem

A BNI-osok szeretik a számokat. Nagyon szeretik őket. A kimutatásokat, statisztikákat, grafikonokat. És szeretnek beszélni is, már-már rétorokat meghazudtolóan, máskor pedig úgy, mintha egy stand up szereplői lennének.

Egy-egy 90 perces találkozó olyan, mintha egy matematika és irodalom óra ötvözete volna: a diákok reggel örömmel üdvözlik egymást, majd elfoglalják a helyüket, és megkezdődik az állandó koreográfia szerint zajló tanítás. Minden órán mindenki felel – kétszer is –, de ez senkit nem lep meg – készülnek rá. Beszélnek saját magukról, a cégükről, vállalkozásukról – és számokról. A többiek addig jegyzetelnek. Óra végén értékelnek, majd jöhet a tízórai. Közben még egyszer átbeszélik az elhangzottakat, de már azon is gondolkoznak, mikor és hogyan tudják hasznosítani az aznap tanultakat.

BNI, almási imre

BNI-osnak lenni életforma. Annak, aki megáévá tudja tenni az Aki ad, az nyer! filozófiát, megváltozik a cégvezetéshez, üzletkötéshez, tárgyaláshoz kötődő viszonya. Folyamatosan nyitott szemmel jár, ezzel segítve a többi tag és persze a saját munkáját, boldogulását. Megtanul örülni mások üzleti sikerének és maga is sikeresebbé válik, ahogyan ezt a nagy kedvencek, a számok is bizonyítják.