Megjegyzem, egy idegen verda volánja mögé ülni én mindig: a kocsit, nőt, basszusgitárt sosem szabad kölcsönadni örökigazság-felütéssel állok neki. (De kölcsönkérni sem.) Mindamellett tesztvezető-tettemmel a vadiúj, 16 éves zöld Suzukimat csaltam meg. De nézzük sorjában!

Hegedűs Sándpr - automobil körös kft., hegedűs sándor, Békéscsaba, 20170530
Hegedűs Sanyi (képek)
Hegedűs Sándor (Sanyi) márkakereskedés vezető először egy VW Amarokhoz, majdan egy Passat GTE-hez vezetett. A gépek rém csinosak, fiatalosak, gyönyörűek voltak, de a méretüktől némileg beparáztam... Majd amikor Sanyi kinyitotta az Amarok ajtóit, és benéztem az utastérbe, kiszaladt a vér az arcomból:

Na, én ilyen tankot aztán nem... (Sípoltam, mint az egyéjszakás menyasszony, aki nem akar lejteni éjfélkor a parketten, amikor megláttam, hogy automata sebváltós.)
Figyuzz, most ez a lényeg: az Amarokot és a Passat GTE-t kell megmutatni, mivel Tiguan, Golf, Crafter stb. bármikor itt vannak... De ezeket csak erre a hétre kaptuk meg a Porsche Hungáriától.

De ez amerikai.
Miért? Ja... automataváltós. Meg lehet szokni.

Mit lehet tudni róluk? (Tereltem.)
Az új Amarok (pick-up), szinte minden asszisztensrendszer elérhető benne: a sávtartó, a holttér-figyelő rendszer – ha esetleg elbambulnál az autópályán, vigyáz rád, hogy ne menj bele az előtted haladó autóba, gyalogos védelem stb. Ezt főleg építési, mezőgazdasági vállalkozóknak ajánljuk; nem utolsó, az Áfát vissza lehet igényelni. (Bővebben az Amarokról ITT!)

A Passat GTE-ben pedig az a truvájság, hogy plug-in hibrid, azaz elektro- és robbanómotorral is működik. Elektromosan pár 10 kilométert tudsz vele menni, s ha lemerül, átkapcsolod a robbanómotor üzemmódba, amely pedig visszatölti az aksit. És van egy olyan állás is, amikor a két motor együttdolgozik. (Itt pedig a Passat GTe linkje!)

Az nagyon remek lehet, de ez miért jó?
Mindkettő ereje összeadódik.

Volkswagen amarok, volkswagen, Békéscsaba, 20170530
Az új Amarok (galéria)

De a rendőr bácsik mindig azt mondják, hogy ne hajtsunk gyorsan!
Itt nem a gyorsaságon van a hangsúly, hanem veszély esetén, vagy ha előzni szeretnél – nagyot harap.

Azért szerintem jobb lesz, ha majd egy szakember vezeti őket.
Meglátod.

És akkor: Fogarasi Ildikó marketingessel vettük a nyakunkba Békéscsaba kies sztrádáit. Ő kezdett az Amarokkal.

Életemben 1x vezettem automata váltóst, akkor is...
Menni fog.

Volkswagen amarok - kuplung nélkül, volkswagen, Békéscsaba, 20170530
Kettecskén
Nálad is előfordul, hogy bal lábaddal beletalpalsz a padlóba?

A legelején igen.

Ez nem is dömper, hanem bárka! És észre sem veszed, hogy süvítesz...
Az autópályán be lehet állítani a sebességet, és ha valaki eléd jön, akkor automatikusan lefékez.

Ugye azért még ember vezeti?
Persze. Ez az autó már figyeli a sofőrt, és ha nem érez aktivitást, akkor jelez, vagy felszólít, hogy fogd meg a kormányt.

Visszafele kipróbáljam?
Nem igaz, hogy nincs kedved hozzá!

Van oktatópedál?
A múltkor az egyik kolléga mesélte, hogy egy nagyon vad sofőrrel ment ki, és nyomta vagy ezerrel az anyósülésnél nem létező féket. (És helycsere és támadás!)

Nézzük csak ezt a kicsikét.
Úgy indítod, hogy ráállsz a fékre, és D-be teszed a sebességváltót.

Volkswagen amarok, volkswagen, Békéscsaba, 20170530
Minden porcikája arany
Jaj... ez magától elindult.

Gáz nélkül is gurul.

A tesztvezetők zöme hazárdőr? Mármint tetszik nekik az ingyen kocsi, zsíros hús...
Vannak olyanok is, de ez igazából nem baj, mert ha már egyszer kipróbálta, s ha tetszik neki, akkor követni fogja...

Miért döcögünk, ilyenek az utak Csabán?
Valószínű. De lehet, hogy át kellene váltani egy másik üzemmódba.

Szóval átültem egy csudába, és ez a gép úgy siklik, mint a kés a lágy vajban. Még ki kell próbálnom a másik autót is, nem akarlak feltartani.
Munkaidőben vagyok.

Azért a bal lábam jó néhányszor luftra lép. Szerinted egyszer el fog tűnni a kocsikból kuplung?
Az USA-ban már rég nincsenek.

Inkább maradjak a fotómasinánál?
Belejössz.

Nya... akkor ezt az autót kérem becsomagolni. Viszem.
Jó.

Volkswagen passat gte - fogarsi ildikó, volkswagen, Békéscsaba, 20170530
Ildikó és a Passat (még több fotó)

(Majd átültünk a Passat GTE-be, de itt végig én vezettem.)

Annyira belejöttem, hogy ezt a kormányt nem adom ki a kezemből... Öcsém, mit csinál ez? (A start előtt megmozdul az ülésem.)
Beállítja az ülést.

De honnan tudja, hogy hány centis vagyok? Most már meg se merek szólalni; ez túl sokat tud rólam. Egyedül már csak az ablakokat irányítom én.
Tolatásnál ugyanúgy az R-be, mint rückvercbe teszed a sebességváltót.

Volkswagen passat gte, volkswagen, Békéscsaba, 20170530
Kistévé a kocsiban
És ez a kistévé azt mutatja, hogy nem jön mögöttem biciklis néni.

Igen; a kézifék automata, csak akkor lehet kikapcsolni, ha rajta állsz a féken.

Jajjj... megyünk, mint a meszes. Ez gyorsabb, de már nem félek, (Hegedűs) Sanyi örülni fog, hogy mégiscsak én vezetek. És ez a gép még jobban úgy siklik, mint a kés a lágy vajban.
Ez jobban felszereltebb, mint az előző.

És már egyáltalán nem érzem fogorvosi székben magam, de láthatóan nem vagyok egy kimondottan autóbubus; miközben úgy kuplungolnék...
A monitoron az a kicsike kis sárga úttest a sávtartó, de még nem megyünk annyira gyorsan, hogy aktív legyen. Nyilván, egy nem lakóparkban nem fog korlátozni. Itt ha nem indexelsz, egy kicsit ellenáll a kormány. Ha valaki kivág eléd, akkor lefékez.

De valami hiányzik ebből az autóból (mondtam, amikor kiszálltunk a fotózáshoz).
Mi?

Hát a kuplung.
Már megijedtem, hogy elhagytunk valamit.

Szaszák Szimonett, Fogarasi I és Lipták Tímea, volkswagen, Békéscsaba, 20170530
És akik feldobják a szigorú autókat: Szaszák Szimonett, Fogarasi Ildikó
és Lipták Tímea

***

Majd mikor visszaültem a Suzuka úr 16 éves csodájába, felsóhajtottam, mint Shrek, amikor álmában visszatért a palotából az erdőbe: otthon, édes otthon!

Mindettől függetlenül csodálatos kocsikban ülhettem; nem is tudom, miért majréztam?

Ha kíváncsi vagy a Volkswagen folttára, és ki is próbálnád, akkor az AutoMobil Körös Kft.-nél (5600 Békéscsaba Szarvasi út 74) lehet, a 66/529-100 központi számon lehet jelentkezni.