Dobókői György, a Békés Megyei Kormányhivatal Járási Hivatala Műszaki Engedélyeztetési, Fogyasztóvédelmi és Foglalkoztatási Főosztályának vezetője köszöntötte a megjelenteket.

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal tapasztalatai szerint a legtöbb fogyasztó nincs tisztában azzal, milyen teendői vannak a felhasználóváltás során, ahogy azt is kevesen tudják, milyen lehetőségeik vannak, ha nehézséget jelent a rezsi kifizetése – hívta fel a figyelmet Rajkai Péter, a MEKH Fogyasztóvédelmi Ügyfélkapcsolati Osztályának vezetője és Scherer Zsolt sajtószóvívő.

Kormányhivatal, dobókői györgy, Békéscsaba, 20170623
Balról: dr. Pengő István jogász, Dobókői György, Sherer Zsolt és Rajkai Péter (képek)

 

Mit kell tennünk, ha új lakásba költözünk, és át kell íratni a közműveket? Mi a teendőnk, ha nehéz helyzetbe kerülünk, és nem tudjuk fizetni a rezsinket? A MEKH legújabb kiadványaiban ezekre találnak választ a fogyasztók.

A szakemberek felhívták a figyelmet arra is, hogy a villamos energiát, földgázt vagy vezetékes vizet fogyasztó személyében bekövetkező változás bejelentése jogszabályi kötelezettség – a vitás ügyek sokszor abból adódnak, hogy a fogyasztók megfeledkeznek a változás bejelentéséről.

A tájékoztató másik témája azon lakossági fogyasztóknak szólt, akik olyan élethelyzetbe kerülnek, hogy nehézséget okoz számukra a mindennapi, komfortos élethez szükséges közművek kifizetése vagy egyáltalán, a használata. Az ő lehetőségeiket is bemutatja az új kiadvány.

Az érdeklődők számára a legfrissebb tájékoztató füzetek elektronikusan a MEKH honlapján, nyomtatott formában pedig a BMK Békéscsabai Járási Hivatala Fogyasztóvédelmi Osztályának ügyfélszolgálatán és a kormányablakban lesznek elérhetőek.