Egy világverseny rendezése azt jelenti, hogy nő az országimázs, jobb lesz az általános hangulat – főleg akkor, ha magyarok nyernek is -, emellett pedig az adott országra figyel a világ. Az eseménynek van egy azonnali hozadéka is, mégpedig a turisták magas száma; majdnem 100 százalékos a budapesti szállodák kihasználtsága - fogalmazott tegnap Kiss Róbert turisztikai szakújságíró az M1 Ma Este című műsorában.

Muszbek Mihály sportközgazdász a műsorban szintén aláhúzta: a 150 ezres jegyeladás, valamint az, hogy a közvetítéseket millióan nézik, közép – és hosszútávon országimázs szempontjából meg fog térülni Magyarországnak. Emellett fontos az is, hogy csaknem 2400 sportoló érkezik az országba.

Vizes vb, vizes vb, 20170714

A sportközgazdász szerint a gyerekek sportág-választását is meghatározhatja az esemény. Hangsúlyozta azt is, hogy telt ház várható, emellett a jegyek baráti áron kaphatók. A teljes kiadással szemben a jegybevétel mindösszesen 1 milliárd forint alatt lesz, ám az eseménynek nem is ez a célja – ugyanakkor az üzleti világ felzárkózik az esemény mellett, több szponzor és üzleti csoport áll a vb mellé – húzta alá Muszbek Mihály.

Itt az alkalom, hogy bemutassuk magunkat

Kiss Róbert kiemelte, hogy sok esemény zajlik majd 2 hétig a vb alatt, majd a masters is sorra kerül – turisztikai szempontból ez utóbbi is nagyon fontos. Komoly marketingkampány zajlik az országról, ami azért lényeges, mert sok helyen kevesen ismerik az ország adottságait – fűzte hozzá, példaként kiemelve, hogy a CNN-en lesz magyar hét, emellett az európai városokban megnézik a versenyeket, vagy összefoglalóikat.

Megnyomja az idegenforgalmat és a kereskedelmet

"Egy verseny rendezése azt is megmutatja, mire vagyunk képesek" – mondta Kisss Róbert, hangsúlyozva, hogy ha jól sikerül a rendezvény, akkor a turisztika, így a szállodaipar is profitálni fog ebből. A szakember szerint, ha a szobák és a telítettségeket nézzük, a főszezonban egy picit drágábbak a szállások.

2-3 évvel ezelőtt 44-49 százalékon működtek a szállodák Budapesten az egész szezonban, ez azonban folyamatosan emelkedik, így a megtérülési mutatókat növeli a vizes vb, ráadásul mindez inspirálja a vállalkozókat, fellendülhetnek a beruházások. Példaként említette, hogy idén 9 új szálloda nyílik Budapesten.

Muszbek Mihály mindehhez hozzátette, hogy nemcsak a szállodaipar ad szálláshelyet a turistáknak, de a magánszemélyek is, ami jelentős lendületet jelent a magyar idegenforgalomnak. Mindemellett mindez fellendíti a kereskedelmet is, mivel a turisták vásárolnak is – húzta alá a szakember.