Olvasónk egész véletlenül egy ártatlan zebrán találkozott egy e-bringát kormányozó idősb nővel, aki történetesen a lábfején suhant át. És naná, hogy a kétkerekűsnek állt feljebb.

Az elektromos kerékpár

alapvetően egy fékezhetetlen történet – mondja egy békéscsabai bringaboltos –, hiszen 30 km/h-val száguldoznak a belvárosi nagyforgalomban, mégpedig kanti fékekkel, amelyek vagy 20 éve már kikoptak. Ezekkel a fékekkel képtelenség időben megállítani, az alapjáraton 50 kilogrammos járművet, pláne, ha egy 70 kilós néni, egy hatalmas krumplis zsákkal manőverezik. Mindenki panaszkodik, hogy főleg a rutintalan idősek repesztenek velük ezerrel.

Elektromos bringa, elektromos bicikli, Békéscsaba, 20170801

Egy Lencsési lakótelepi virágárus hölgy, aki kizárólag szimpla drótszamárral (by: Kő András) közlekedik, elmondása szerint esze ágába sincs suhanó-osonó (valami rímet passzírozzál hozzá!, fenyeget) géppel közlekedni. Biciklivel járok én, fiam... elég nekem ezzel is fejre esnem b**meg!, böki ki az igazságost.

Én atombiciklinek hívom ezeket,

de ez már egy helyi gépjárművezető-oktató vallomása a tárgykörben.

Hozzáteszi, a KRESZ szerint a suhanóknak egy nagyon kényelmes, sétáló sebességgel kellene haladniuk. Ám ezeket úgy hozzák be külföldről, hogy le vannak papírozva, azaz megfelelnek a kritériumoknak.

Előbb-utóbb ez a játék a mopedautó kálváriáját fogja befutni – folytatja –: sajnos halálos balesetnek kell történnie ahhoz, hogy a hatóságok észbe kapjanak.

Bárki ráül és vezetheti, mert ez az eszköz kerékpárnak minősül.