A bíróság megállapította, hogy a villamosvezető a közúti közlekedés rendjének megzavarása szabálysértést elkövette. A történtek óta már több mint két év eltelt, így a szabálysértés elévült.

A vádirat szerint a jelenleg 49 éves nő 2014. augusztus 26-án reggel 7 órakor hajtott ki a szegedi Pulcz utcai kocsiszínből egy Tatra típusú villamossal. A remízből kiállva a vezető a villamos menetkapcsolóját nullás állásba helyezte, de az előírások ellenére az irányváltó kapcsolót nem állította át, és az áramkört megszakító kulcsot sem vette magához.

 

Tátra villamos, villamos, 20170925
Egy ilyen Tátra szabadult el - fotó: Karnok Csaba

Leszállt, hogy a váltót kézzel átállítsa, közben azonban véletlenül egyes fokozatba tette a menetkapcsolót, így a villamos elindult. A vezető a jármű mellett futva próbálta kinyitni a bezáródó ajtót, de nem sikerült neki, így a villamos kihajtott az utcára, ahol a nagy sebesség miatt letört az áramszedője. A jármű egy forgalmas csomóponton, piros jelzésnél áthaladva mintegy 700 métert tett meg, végül a Kossuth Lajos sugárúton, egy peron mellett megállt.

A történtek után indult eljárás során a Közlekedésbiztonsági Szervezet szakemberei rekonstruálni tudták a helyzetet, és kiderült, a villamos elindulását a járművezető figyelmetlensége mellett egy műszaki hiba tette lehetővé.

A bíróság ügyészi indítványra mentette fel a vádlottat, mivel jogszabályváltozás következményeként a villamosközlekedés a korábbiakkal ellentétben nem vasúti üzem, a történtek pedig a közúti közlekedésre vonatkozó rendelkezések alapján - mivel személyi sérülés nem történt - szabálysértésnek minősülnek.