Csizmadia Imre kereskedelmi igazgató megjegyezte, minden bizonnyal 2018 egy nagyon kedves esztendő lesz a számukra, amelyet szeretnének méltóképpen megünnepelni. Továbbá bízik benne, hogy termékeik az elkövetkezendő időszakban is karakteres szereplői maradnak a piacnak – amely nemcsak a céget erősíti, hanem azonfelül, aki kolbászt vagy májast vásárol és fogyaszt, az egy kicsit a gyulai érzést is önmagáévá teszi.

Épp a héten ünnepeltük

az 5. születésnapunkat, mondta Bíró Antal termelési vezető, ugyanis 2013 januárjában alapította meg az önkormányzat a céget.

Hozzátette, éves szinten, a piacra és a saját helyzetükre való tekintettel, 5-6 százalékos bővülést tűznek ki maguk elé, amelyet elmondása szerint sikerül is realizálni. Tavaly 5,7 milliárdos árbevételt értek el, ez 440 millió forinttal haladja meg a 2016-os évet.

 

Gyulahús: Zsigmond Ágnes, csizmadia imre és bíró antal, gyulahús, Gyula, 20180111
Zsigmond Ágnes, Csizmadia Imre és Bíró Antal (galéria)

 

Idén 150 éves a Gyulai kolbász – korunkhoz képest jól nézünk ki, kezdte beszédét Gila Éva, a Gyulahús Kft. marketing menedzsere. Hozzátette, tavaly elindult egy együttműködés a helyi szolgáltatókkal, amellyel a város értékeit próbálták

egy csokorba szedni.

Júniusban, folytatta, a turisták felől felmerült az az igény, hogy meg szeretnék kóstolni a Gyulait. Ezt követően felkerestük a városban működő, közel 35 szállásadót, akik szórólap formájában promóciózták a helyi gasztronómiát.

Zsigmond Ágnes, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. menedzserasszisztense megemlítette: idén 150 éves a Gyulai kolbász, és 10 esztendős a Gyulai Pálinkamanufaktúra Kft. Ezáltal az idei évben a gasztronómiát fogják előtérbe helyezni, ugyanis a szállásadók és a vendégek felől nagy volt az érdeklődés.

 

Gyulahús: szabó anikó és gila éva, gyulahús, Gyula, 20180111
Szabó Anikó és Gila Éva (galéria)

 

Az együttműködés következő lépcsőfoka, fűzte hozzá, hogy a szállásadókkal közös csomagokat alakítunk ki; továbbá nagyobb nyereményekért lehet pályázni a szállásadók részéről.

Ismét Gila Éva

vette át a szót; aláhúzta, a Hungest Hotel Erkel Szállodában működő, Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. Erkel Infopontja volt decemberben a legeredményesebb – és Szabó Anikó turisztikai referensnek átnyújtotta a Gyulai Pálinka Manufaktúra Kft. ajándékát.

Szabó Anikó elmesélte, aki 2. 500.- forint fölött vásárolt a Gyulahús Márkaboltjában, az ajándékot kapott. A legtöbb vendéget pedig az Erkel Infopont küldött.

 

Gyulahús: keverő, gyulahús, Gyula, 20180111
A keverő (galéria)

 

***

Azt követően, természetesen a szigorú szabályok betartásával (védőruha, maszk, cipővédő, bemosakodás és a többi) bejártuk az üzemet. Megtekintettük a keverőt, a füstölőt, az érlelőt... S ahogy telt az idő, egyre finomabb szagokat éreztünk.

Állítólag, az üzemből kilépve, maximum négy óráig kergetnek a kutyák, mert azt követően az oxigénnel szublimálódik a Gyulai kolbász illata.

 

Gyulahús: bejárás, gyulahús, Gyula, 20180111
Kolbászból van a plafon is