Dr. Kovács József, a térség országgyűlési képviselője köszöntőjében elmondta, Magyary Zoltán, a közigazgatás tudományának a nemzetközi hírű művelőjének az ars poeticája az volt, hogy a hazai közigazgatás váljon emberarcúvá: mind az állampolgárok, mind a tisztviselők számára is legyen kiszámítható.

Nav-ablak átadás: dr. kovács józsef, Dr. Kovács József, Gyula, 20180125
Dr. Kovács József (galéria)
A történelmi sajátosság az,

folytatta, hogy nálunk korában a közigazgatás egy külső hódító, vagy egy elnyomó hatalom eszközeként jelent meg a legtöbb ember számára. Többek között a magyar erőforrások az elmúlt évszázadokban a Habsburg Birodalom vagy a Szovjetunió hatalmi érdekeinek megvalósítására használták fel.

Hozzáfűzte, a kormány ezért dolgozta ki és fogadta el 2011-ben a Magyary-programot, melynek hatására sokat fejlődött a közigazgatás, illetve folyamatosan formálódik az emberekben a hivatalokról kialakult kép: lerövidült a várakozási idő, kedvesebbek a munkatársak, mi több, sokkal jobb a munkahelyi légkör. Most pedig a gyulai kormányablakban is elérhetővé válnak az olyan szolgáltatások, mint az igazolások kiadása, az adókártya, az egészségügyi járulékkal kapcsolatos ügyek intézése és a többi.

Dr. Zöld-Nagy Viktória

területi közigazgatás fejlesztésért felelős helyettes államtitkár elmondása szerint itt látszik valójában, hogy van értelme annak, amit az íróasztal mellett kidolgoznak.

Hozzátette, 2010-14 a jó állam, majd 2014 után a szolgáltató állam kiépítése volt a kormány célja – az utóbbiba beletartozik többek között a kormányablakok működése (2011-ben 29, idén már 280 működik).

A tavalyi évben a 280 kormányablak közel 3 ezer munkatársa, mintegy 12 millió ügyfél, 14 millió ügyével foglalkozott. Ez a rendszer folyamatosan bővül az adóügyek intézésével – a NAV-ablakok működésével.

 

Nav-ablak átadás: a média2, nav-ablak, Gyula, 20180125
A hírközlők és a képek

 

Tállai András parlamenti és adóügyekért felelős államtitkár, a NAV vezetője aláhúzta, a közigazgatás akkor hatékony, ha az ügyfelekhez, az állampolgárokhoz közel van az ügyintézés helyszíne. Az adóhatóság 2017. július. 1. és 2018. szeptember 30. között 64 új helyen nyitja meg a NAV-ablakokat.

Érdekességként megemlítette, a 32 ezres lélekszámú Gyulának eddig nem volt adóügyi ügyfélszolgálati helye, de ez most megszűnt, azt is mondhatnánk,

„történelmi pillanat ez a város életében."

Megjegyezte, cél, hogy minél többen érkezzenek az ügyfélszolgálatra; a távlati cél azonban az, hogy ez a létszám csökkenjen, azaz minél többen elektronikus úton intézzék az ügyeiket, mert ez a költségmegtakarítás szempontjából a leghatékonyabb.

 

Nav-ablak átadás: kovács józsef, nagy-zöld viktória, tállai andrás, kovács tamás és takács árpád, nav-ablak, Gyula, 20180125
Dr. Kovács József, dr. Zöldi-Nagy Viktória, Tállai András, dr. Kovács Tamás
és dr. Takács Árpád (galéria)

 

Egyre népszerűbb az e-személyi adó rendszere, amely egyre népszerűbb, (csökken a bürokrácia); 2018. január 1-től a Belügy Minisztérium koordinálásában indul az e-ügyintézés, ehhez az adóhatóság elektronikus számlarendszer kialakításával fog csatlakozni, amely közel 600 ezer vállalkozást érint.

Azt gondolom, folytatta, a jó állam megvalósítása területén nagyon jó úton halad a közigazgatás a kormányhivatalokkal, a miniszterelnökséggel. Nem kívánhatok mást, minthogy a kormány célja teljesüljön, az emberek, az ügyfelek, mondhatni, a szavazók legyenek elégedettek, mert nem szabad, hogy az állammal való ügyintézés során stressz érje a magyar állampolgárt.

 

Nav-ablak átadás: tállai andrás és teleczki tünde, nav-ablak, Gyula, 20180125
Tállai András és Teleczki Tünde

 

Az ünnepélyes szalagátvágást követően Tállai András köszöntötte a NAV-ablak hivatalos átadás utáni első ügyfelét, Teleczki Tündét.

 

A rendezvényen továbbá részt vett dr. Takács Árpád, a Békés Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja, dr. Kovács Tamás a NAV Békés Megyei Adó és Vámigazgatóság igazgatója, dr. Görgényi Ernő, Gyula első embere és dr. Gulyás Imre, a Gyulai Járási Hivatal hivatalvezetője.