A citrusfélék családjába tartoz,  kesernyés ízű grapefruitról régóta tudjuk, hogy magas C-vitamin tartalma miatt hatékonyan védi az immunrendszert és jelentősen elősegti a méregtelenítés folyamatát. Az sem újkeletű információ, hogy a gyümülcs rostjai a gyomorba kerülve, azok rendkívül magas folyadékfelvevő képességének köszönhetően megduzzadnak  és teltségérzetet keltenek, azaz kevésbé eszünk éhesek.  Ráadásul a grapefruit képes a zsírok, az állati zsírok lebontására, ily módon a koleszterinszintre is kedvező befolyással bír.

Hogy akkor mi az újság a grapefruittal kapcsolatban?
Mindössze annyi, hogy a legújabb kutatások bebizonyították: bár a zsírt ez a gyümölcs sem égeti (szemben azzal a véleménnyel, hogy bizonyos ételek előtt fogyasztva épp ezt a hatást éri el) , valóban nagyon hatékonyan támogatja a fogyást, azaz a fogyókúrázó egyik legjobb döntése, ha gyümölcsből ezt a rózsaszínű puffancsot választja.

Léteznek különfle grapefruit diéták, az egyik szigorúbb, a másik megengedőbb, de abban közösek, hogy jelentős mennyiségű grapefruitot kell elfogyasztanunk – így azért nem árt, ha az ember legalább az ízét kedveli.

Forrás: hirado.hu