Kevesen tudják, hogy a szolgáltató akár bírósághoz is fordulhat, ha nem engedik lecserélni a mérőt – hívta fel a figyelmet a Budapesti Békéltető Testület közleményében.

Földgáz-, villamos energia- és víziközmű-szolgáltatást szinte mindenki igénybe vesz, mégis sok fogyasztó nincs tisztában az ebből fakadó kötelezettségeivel – írták. Ez később könnyen vitára adhat okot a szolgáltatóval, még akár úgyis, ha a fogyasztó a legnagyobb jóindulattal jár el.

 

Gázóraleolvasás, gázóraleolvasás, 20170108
Gázórás

 

Mivel egyre gyakoribbak a visszaélések, legelőször is érdemes meggyőződni arról a fogyasztóknak, hogy az illető valóban az-e, akinek mondja magát. Több olyan esettel találkozni ugyanis, hogy „álellenőrök" kérnek bebocsátást a fogyasztóhoz, akár azzal a titkolt céllal, hogy vagyontárgyait eltulajdonítsák.

Amennyiben nem engedik be a szolgáltató embereit, akkor az akár az illetékes járásbírósághoz is fordulhat. Amennyiben a fogyasztót már kétszer írásban felhívták a fogyasztó figyelmét arra, hogy biztosítsa a szolgáltató bejutását, azonban az sikertelen volt, a fentiek szerint a szolgáltató szintén bírósághoz fordulhat.

Mire kell ügyelni a gáz- és villamosmérők cseréjekor és ellenőrzésekor?

A Békéltető Testület felhívta a figyelmet arra, hogy miután a fogyasztó beengedi ingatlanába a szolgáltató embereit, fontos, hogy az ellenőrzés során végig jelen legyenek. Az ellenőrzésnél jegyzőkönyvet kell felvenni, amelynek tartalmát a fogyasztónak feltétlenül el kell olvasnia.

Nem szabad elfeledni azt sem, hogy ha bármilyen rendellenességet találnak az ellenőrzés során, és ez alapján az órát le akarják cserélni, annak szigorú szabályai vannak. Leszerelés előtt ugyanis a szolgáltató embereinek az órát le kell fényképezni, sőt annak becsomagolt állapotáról is fényképet vagy felvételt kell készíteni. A fogyasztó ebből jogosult egy példányra – emelték ki.

(Még többet: ITT!)