A hídszerkezetet többször felújították és átépítették, melynek eredményeként a mederhíd a felújítás előtti formáját az 1967-68. évi átépítéskor nyerte el. A túlterhelés következtében az ártéri hidakat 1985-ben meg kellett erősíteni. A meglévő hídszerkezet erősen leromlott állapotú volt, nem elégítette ki a forgalmi igényeket, ezért a híd teljes körű rehabilitációja halaszthatatlanná vált. A kivitelezési munkálatokat az SK-2008 Konzorcium (konzorciumvezető: Strabag MML Kft., konzorcium tagja: Közgép Zrt.) végezte, a szerződéses összege 1,1 milliárd forint volt.

endr__dih__d.jpg (x)

A rehabilitációs munkák keretében megvalósult az alépítmények felújítása, a szerkezeti gerendák átépítése, valamint a hídtartozékok teljes körű felújítása is. Az utat is kiszélesítették, mint ahogy korábban a hír6-on már megírtuk 8 és fél méteresre.

A beruházási munkák elkezdését követően egy kerékpárút kialakítása is bekerült a tervbe, amihez a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. 250 milliós pluszforrást biztosított. A kerékpárosok és gyalogosok számára kijelölt út ottjártunkkor le volt zárva, azon közlekedni nem lehetett, azt tapasztaltuk, hogy a főúthoz sincs bekötve. Az ügyben a NIF munkatársa későbbre ígért tájékoztatást.

endr__di_h__d.jpg (x)