Vitéz nevű egyszemélyes óceáni kenut Fa Nándor tervezte és építette. Rakonczay Gábor szándéka az, hogy Portugáliából a Kanári-szigetekig evez, majd az óceánon való átkelés után a Karib-szigeteki Antiguához érkezik tervek szerint április 10-én. A sportember a távot kísérőhajó, motor és vitorla nélkül szeretné teljesíteni. Úgy tervezi, hogy a Kanári-szigetekig 1200 kilométert tesz meg 20 nap alatt, az óceánátkelési szakaszban pedig 5200 kilométert 80 nap alatt. A megfelelő mennyiségű ivóvizet speciális kézi víztisztítóval állítja elő, melyet naponta 30-40 percig kell működtetni. Az úton egyebek mellett konzerveket, energiaszeleteket, táplálék-kiegészítőket, vitaminokat, csokoládét eszik majd - mondta Rakonczay Gábor a sajtó képviselőinek rendezett hétfői tájékoztatón Budapesten.

Terve az, hogy naponta 14-16 órát evez, 4-6 órát alszik, a fennmaradó időben a többi között eszik, vizet készít, navigál és tisztálkodik. Az energia-ellátást napelemmel szeretné biztosítani. Vállalkozása során elsősorban az áramlás és a széltérkép alapján megszerkesztett útvonalat kívánja követni egy GPS Chart Plotter segítségével, de a fedélzeten megtalálhatóak lesznek a papír térképek és a hagyományos navigációs eszközök is. A kenust felesége, Rakonczay Viktória látja el meteorológiai információkkal.

A sportember az Atlanti-óceánt átevező első magyar páros férfi tagja, több ezer mérföld óceáni tapasztalattal és három óceánátkeléssel a háta mögött. Feleségével 2006-ban döntöttek úgy, hogy végzős egyetemistaként halasztanak egy évet tanulmányaikból, és megvalósítják gyermekkori álmukat: áteveznek az Atlanti-óceánon. Több mint 50 napot töltöttek szinte teljes magányban, mire kikötés nélkül, felváltva leevezték a Kanári-szigetek és a Karib-térségben fekvő Antigua partjai közötti 5200 kilométert.

A partot éréssel vegyes párosként világrekordot döntöttek. Washingtonban a National Geographic Adventure az év kalandja (Best of 2008 Adventure) díjjal ismerte el a teljesítményüket, Londonban felkerültek a Guinness World Records listájára. Az általuk tervezett Tűzhangya itthon elnyerte a Magyar Formatervezési Díjat; a hajót Budapesten a Magyar Iparművészeti Múzeumban, Bécsben pedig a Vienna Boat Show-n láthatta a nagyközönség.