A tájékoztatás szerint a látszólag egyszerű gerenda-hidat több innovációs ötlettel tették korszerűvé, egyedivé.

A 600 méter hosszú, 30 méter széles Móra Ferenc híd úgynevezett "extradosed", vagyis függesztett-feszített híd, amely átmenetet képez a gerendahíd és a ferdekábeles híd technológiája között. Egyedisége abban rejlik, hogy a szerkezet vonalából kiemelték a feszítő kábeleket - ez esetben két 22 méteres pilon segítségével - amelyek így hatékonyan segítik a karcsú híd teherbírását.

További újítás még a híd keresztmetszete is: az alsó és felső vasbeton lemezek között a terhelést trapéz gerinclemezek viselik. Ezzel a megoldással a szerkezet önsúlya jelentősen csökkent, miközben a hasznos teherbírás nem változott. Németországban alkalmaztak már hasonló szerkezetet, de ilyen típusú, extradosed szerkezetű, trapéz-övlemezes megoldást - szerényebb méretekkel - eddig csak Japánban építettek.

- Az Építőipari Nívódíjat az Építőipari Mesterdíj Alapítvány ítéli oda évente egyszer, tíz kategóriában - áll a NIF Zrt. közleményében.