Tennessee Williams remekművét, az Üvegfigurákat láthatják a színházkedvelők október 11-étől a Jókai színház Ibsen Stúdiószínházában. A négy színész – Kovács Edit, Kara Tünde, Czitor Attila, Tege Antal – és a rendező, Seregi Zoltán napi két próbával készülnek a bemutatóra.

Üvegfigurák próba, proba, Jókai Színház, seregi zoltán, kara tünde, üvegfigurák, Üvegfigurák próba, ibsen studioszinház, Ibsen, 20131009
Seregi Zoltán rendező

Tom Wingfield (Czitor Attila) - aki költőnek készül, mégis egy cipőraktár mélyén tengeti napjait - a harmincas évek emlékeit idézi fel, egy olyan amerikai kispolgári család életét, amelyik akarva-akaratlanul elszakad a realitás világától. Az édesanya, Amanda Wingfield (Kovács Edit) egy régvolt, úri nosztalgiát kerget, így igyekszik fenntartani családját a felszínen. Mindez azért is nehéz, mert az édesapa pár éve megszökött otthonról, így az anya legnagyobb gondja, hogy mi lesz a gyermekeivel.

Üvegfigurák próba, proba, Jókai Színház, seregi zoltán, kara tünde, üvegfigurák, Üvegfigurák próba, ibsen studioszinház, Ibsen, 20131009
Családi vacsora

Laura (Kara Tünde) már régen eladósorba került, de semmi hajlandóságot nem mutat arra, hogy a mindennapokhoz igazodjon. Inkább a törékeny, átlátszó üvegfiguráival tölti minden idejét. Vénlány marad – gondolja az anya. Tom pedig, aki költői álmokat dédelget, mégis egy cipőraktár mélyén dolgozik, folyamatos összetűzésbe kerül édesanyjával. Vajon mi lesz a család sorsa?

A közönség átélheti azt a vívódást, amelyen Laura, testvére Tom, és az édesanya, Amanda átmegy. Hogy vénlány marad-e Laura? Milyen összetűzések alakulnak ki anya-fia között, és ki az a bizonyos látogató? Minden kérdésre megkapják a választ a nézők.

Üvegfigurák próba, proba, Jókai Színház, seregi zoltán, kara tünde, üvegfigurák, Üvegfigurák próba, ibsen studioszinház, Ibsen, 20131009
Az üvegfigurák világába menekül Laura

A Békéscsabai Jókai Színház a Stúdiószínház különleges terével különleges látványt biztosít a nézőknek. Az Üvegfigurák egy olyan darab, ahol fontosak a lélek legapróbb rezzenései, amelyet csak közelről lehet igazán látni – emiatt is érdekes, hogy a nézők, szinte egybeolvadnak a játéktérrel, csak egy karnyújtásnyira lesznek a színészektől. A darab tele van apró és személyes gesztusokkal, amelyek a közönséget eljuttathatják a remélt katarzishoz.