"Tavaly dobosunk és koncertszervezőnk, Márton András ötlete volt, hogy játsszuk el az 1981-es programunkat. Nemrég szintén ő javasolta, hogy most a második lemez legyen műsoron, a zenekar pedig helyeslően bólogatott az interneten keresztül" - mondta Laár András, az 1981-ben alakult zenekar gitáros-énekese a tematikus koncert kapcsán az MTI-nek.

Felidézte, hogy elővették és újra megtanulták a régi dalokat, hiszen erről az albumról általában csak a két címadó számot szokták játszani a koncerteken, illetve néha a Valami mocorog a sötétben vagy a Milyen kegyetlen a szerelem címűt. De például az Állatkertet még sohasem adták elő az ősbemutató óta.

Az 1983-as KFT-lemez két címéről Laár elárulta, hogy nem tudtak dönteni a két dal között, mindkettőt elsőrangúnak tartották, így az egyik a korong A oldalának címe lett, a másik a B oldalé. A többi dalt pedig aszerint rakták sorrendbe, mennyire ellenpontozták egymást vagy éppen építkeztek egymásból. A Fodrászhoz készült el a magyar zenetörténelem első videoklipje, amelyet egy pályaudvaron forgattak le.

"Ha jól emlékszem, a kis forgalmú Rákosrendezőn voltunk, ott állt a fodrászszék is, mintha valami pályaudvari fodrászüzlet lenne, ez a rendező ötlete volt. Utólag visszanézve van egy pici holokauszt-hangulata a levágott hajak miatt, és az egész közeg olyan háborús, félelmetes" - idézte fel az 58 éves frontember. Hozzátette: a dal azokról a háttérben tevékenykedő emberekről szól, akik egyen fazonra próbálják vágni az emberiséget.

Az Üzenet a liftből/A fodrász lemezborítója eredetileg egy kövér nőt nyakánál egy borotvával ábrázolt volna, ám az album végül teljesen más külsővel jelent meg, csak a több mint egy évtizeddel későbbi CD-változatra kerülhetett vissza a borotvás kép.

"A dagadt nős ötletünket a hanglemezgyár megfúrta, túl fenyegetőnek találták. A kettős címből a borítón végül csak az Üzenet a liftből maradt: ott állunk felöltözve februárban, benn a liftben pedig trópus van. A liftben fekvő karibi nőre rá kellett adni a melltartót, mert a meztelenséget se fogadták volna el. A Fodrászra a hátoldal utal, ahol egy fodrászkirakatban van rólunk négy fotó" - mondta Laár András.

A korabeli cenzúráról szólva Laár András kifejtette, hogy a Hanglemezgyár fő ideológusa, Erdős Péter a zenekar egyik legnagyobb kerékkötője volt, aki megakadályozta a KFT-t a kibontakozásban. Mint mondta, Erdős a rendszer jó szolgájaként végrehajtotta az akkori politikai vezetés kulturális koncepcióját. Nála nem fért bele az, hogy az általa propagált Neoton Família mellett más zenekarnak is sikere legyen külföldön.

"Elmondta nekünk, hogy százezres lemezeladásokat is csinálhatott volna velünk, de nem akarta, így lett csak 30 ezer. A szerződés szerint megvolt az évi egy lemez, abból csurrant-cseppent valami megélhetés, de nem lettünk milliomosok, és nem lett saját felszerelésünk sem" - jegyezte meg a zenész.

Arra a felvetésre, hogy a parodisztikus, de mégis komoly Üzenet a liftből volt az utolsó "slágermentes" KFT-lemez, Laár András megjegyezte: ez az akkori propagandán múlt, hiszen ha a rádiók játszották volna az album számait (például a két címadó számot vagy a Lány, aki nincs-et), akkor ezek slágerek lehettek volna. A Pénztárcámat című "poén" vonatkozásában kitért arra, hogy a hazai poptörténelemben egyedülálló módon az egész dalban ugyanazon a hangon énekel. Személyes kedvenceként a Valami mocorog a sötétbent emelte ki, főként korszerűsége és húzós ritmusa miatt.

Az Omega stúdióban rögzített anyag zenei rendezője a legendás zenekar énekese, Kóbor János volt, akiről Laár elmondta, hogy remek ízlésű és fülű emberként jó tanácsokkal segítette a felvételt.

"A KFT zenekar még nem beszélte meg, hogy hosszú távon mit kíván csinálni. Ha nincs valami különösen nagy oka, akkor feloszlani nem akarunk. Elképzelhető, hogy jövőre az 1984-es Bál az Operában című lemezből is csinálunk egy koncertet, csak én még erről nem tudok. De gyanakszom a Mártonra" - mondta végül a gitáros-énekes.