Egy vállalkozás akkor tud megfelelően működni és fejlődni, ha megrendeléseinek, munkáinak száma, és így bevétele is eléri azt a szintet, amit a tulajdonosok kitűztek maguk elé. Ehhez partnerekre van szükség, akiket elérni egyes esetekben nem könnyű. Gyakran tapasztalható, hogy egy-egy vállalkozó azért esik el egy munkától, megrendeléstől, mert adott esetben nem tud arról, hogy épp olyan profilú céget keresnek, amilyen az övé. Így történhet meg, hogy Békés megyei építkezéseket, beruházásokat, fejlesztéseket nem helyi cég, vállalkozás kivitelez, hanem egy megyén kívüli, esetleg határainkon túli. Hogy ez ne így legyen, létrehoztak egy nemzetközi szervezetet, aminek részegységei helyileg szerveződnek, csoportokat alkotnak. Ez a BNI, amelynek Békés megyei csoportja minden szerdán ül össze Békéscsabán, hogy egymás munkáját segítsék.

Hogyha röviden szeretnénk összefoglalni, miért érdemes a csoportba tartozni, akkor elég annyit mondani, hogy a tagok egymás munkáját segítik oly módon, hogy jutalék nélkül ajánlanak bizalmi alapon üzleteket egymásnak.

Bni
Antal Gábor (Galéria)

- A BNI 59 országban működik 6900 csoporttal, Magyarországon 2008 óta Budapesten és 15 megyeszékhelyen vannak csoportok. Múlt évben idehaza 18500 ajánlást adtak egymásnak a partnerek, ami több tízmilliárdos üzletet jelentett. Békés megyében idéntől szervezzük aktívan az összejöveteleket, és szeretnénk, ha év végére 30-35 aktív tagunk lenne. A cél az, hogy a tagjaink gazdaságilag segítsék egymást, fejlődjenek, terjeszkedjenek, árbevételt, profitnövelést érjenek el úgy, hogy mindez az ajánló felé jutalékmentesen történik – tudatta Antal Gábor, a BNI Hungary Dél-Alföldi Régió igazgatója.

Természetesen ahhoz, hogy a csoporttársak segíteni tudjanak egymásnak, ismerniük kell a másik vállalkozását tevékenységét. Ki kell, alakuljon egy bizalmi kapcsolat közöttük, hogy jó szívvel tudják ajánlani ismerőseiknek, partnereiknek a másikat. Ennek érdekében az összejöveteleken néhány percben mindenki elmondja, hogy mivel foglalkozik. Kezdik a bemutatkozást a tagok, majd azok, akiket a tagok vendégként meghívtak. Ezután egy tag részletesen prezentál vállalkozásáról, tevékenységéről, milyen lehetőségeket tud kínálni és milyen segítségre van szüksége. Ennek célja, hogy minél alaposabb képet kapjanak a többiek, így tudnak majd a későbbiekben ajánlást tenni az adott szervezetnek, cégnek.

Bni
BNI összejövetel Békéscsabán (Galéria)

- A csoport nagysága határozza meg, mennyi üzleti ajánlatot tudunk közvetíteni, ezért is fontos, hogy egyre többen legyünk. Fontos megemlíteni, hogy vendégként bármelyik más csoportba el lehet látogatni, és ott is ismerkedni, stratégiai szövetségeket kötni – tette hozzá Antal Gábor.

A bemutatkozások után következik a találkozó lényege, az üzleti ajánlatok adása. Ha egy tagnak van javaslata egy másik tag felé, azt ajánlólapon adja át, majd, ha az ajánlatból üzlet születik, azt köszönőkártyán jelzik az ajánlónak. Ennek célja, hogy a csoporton belül mérni tudják a hatékonyságot és a sikerességet.

Bni
Selmeczy Ákos (Galéria)
Minden összejövetelen elhangzik valami fontos, „oktatási" információ is, ezt Selmeczy Ákos, a csoport oktatási koordinátora közvetíti. Ezúttal a kommunikációról beszélt, nem tankönyv szerint. Egy egyenlő oldalú háromszöget mutatott, melynek csúcsait A, azaz affinitás, R, azaz realitás és K, azaz kommunikáció betűkkel látott el.

- A kommunikáció lényegét úgy lehetne megfogalmazni, olyan, mint egy egyenlő oldalú háromszög. Ha egyik szárát növeljük, a többi is nő, ha csökkentjük, úgy csökken a másik kettő, de mindig egyenlő oldalú marad. Így van ez a kommunikáció esetében is. Ha a kommunikációt növeljük, akkor nő az ügyfelek affinitása, amivel arányosan növekszik a realitás is, vagyis például a termék, amit szeretnénk nekik eladni. Ha csökkentjük a kommunikáció arányát, úgy csökken vele az affinitás és a realitás. Ezért fontos a kommunikáció, és annak növelése – tudatta Selmeczy Ákos.

Az összejövetelen a vendégek részéről felmerült a kérdés, hogyan válhat taggá valaki? Ez nem olyan egyszerű, és mégis az. Tag csak az lehet, akit a csoport azzá választ. A meglévő tagok döntenek erről, megkéredzik az ajánlóját is, aki az első rendezvényére vendégnek hívta, majd megvizsgálják a tevékenységét, és döntenek a taggá válásról. Azt fontos tudni, hogy egy csoportban egy szakterületről csak egy cég lehet tag, hiszen a csoporton belül védettséget élveznek a tagok, nincs verseny, konkurenciavédelem viszont van. Évente 500 új kapcsolatra lehet szert tenni, amit megoszthatnak egymással, így tulajdonképpen a másikért is dolgoznak.

Bni
Szabó Béla (Galéria)

- Végső soron a célunk az, azért vagyunk itt, hogy üzleti kapcsolatok szülessenek, és ennek következményeként bevételt, üzletet nyerjünk. Persze, nem minden ajánlásból születik üzlet, ezt tudni kell. Az egymás közötti kapcsolat építése nagyon fontos, de ezt túlgondolva, olyan partnereket, partnereknek is tehetünk ajánlatot, akik nem ülnek az asztalnál, hiszen a cél a sikeresség és egymás segítése – közölte Szabó Béla, a helyi szervezet elnöke.