A Trefort Ágoston Fiúkórus műsora alapozta meg a rendezvény hangulatát, egyben felkeltve a résztvevők figyelmét is. Nem áll messze a kórus a konferencia témájától, hiszen egy közneveléssel kapcsolatos összejövetelre gyűltek össze pedagógusok, oktatásban ténykedő szakemberek.

Köznevelés az iskolában, klebersberg, köznevelés, Csabagyöngye, 20140528
A Trefort Ágoston Fiúkórus (Galéria)

- A mai nap témája a köznevelés az iskolában, illetve, hogy bemutassuk azt a programot, ami az oktatás terén a következő másfél évben számos pozitív eredményt hozhat mind a KLIK, mind annak intézményein belül – tudatta Czégény Gyula, a Békéscsabai Tankerület igazgatója.

Köznevelés az iskolában, klebersberg, köznevelés, Csabagyöngye, 20140528
Czégény Gyula (Galéria)
A nevelésnek, oktatásnak vitathatatlanul fontos szerepe van a gyermekek életében, főként akkor, ha figyelembe vesszük, hogy a gyerekek életük kétharmadát ilyen intézményekben, bölcsődében, óvodában, iskolában töltik. Nem mindegy, mit tanulnak, kik tanítják őket, és milyen körülmények, feltételek között. Ezért kezdődött meg egy folyamat, egy átalakítás, ami a teljes oktatási rendszert érinti. A szerdai konferencián a fejlesztési tervekről, lehetőségekről is szó esett, valamint olyan fontos információk hangoztak el, amelyeket a mindennapos munka során felhasználhatnak a szakemberek.

Klik
Kajdi Ákos (j) (Galéria)
- Minden fejlesztési beavatkozás kihatással van a működésre, de tudni kell, hol szükséges beavatkozni. Fontos az erőforrások optimális felhasználása, hogy azt a tudást, tapasztalatot, amivel a több mint 140 ezer pedagógus rendelkezik, minél jobban kiaknázhassuk. Ugyanez vonatkozik a pénzügyi erőforrásokra is. Olyan egységes elvek mentén működő nevelési tervre van szükség, ami egyben meghagyja a pedagógus szabadságát is, segíti a köznevelés szereplőit és a társadalmi partnerek közötti együttműködést, és célzottan támogatni szükséges a legnehezebb helyzetben lévő intézmények munkáját – tudatta Kajdi Ákos, a KLIK Fejlesztési és Projekt Igazgatóságának vezetője.

Hozzátette: lényeges az alapvető működőképesség biztosítása mellett az ésszerű, átlátható gazdasági és adatszolgáltatási, informatikai rendszer kiépítése, a hatékony működés érdekében pedig a rendszerek összehangolása. Az oktatási rendszer átalakításának célja az, hogy a korábbi, szétforgácsolt rendszerrel szemben új, előnyös modellt építsenek ki, az ügymenet és a döntéshozatali utak egyszerűsítése érdekében a megyei szint kompetenciáját erősítsék.

Köznevelés az iskolában, klebersberg, köznevelés, Csabagyöngye, 20140528
Köznevelés az oktatásban (Galéria)

A konferencián elhangzott, hogy a következő másfél évben a további pozitív változások elérését tűzték ki valamennyi intézményben, emellett fontos a hivatali működés javítása, az intézmények szakmai munkájának segítése. Az átalakítás a teljes rendszert érinti, emellett együttműködést alakít ki a rendszer szintjei és a társadalom egyéb szervezetei között.

Pozitív eredmény születhet az új fenntartói rendszer előnyeinek kiaknázásából, de a nyertesek mindenképpen a versenyképes tudással rendelkező gyerekek, akiket megbecsült, felkészült pedagógusok oktatnak hatékony intézményi rendszer támogatásával. Szó volt mindezek mellett a belső, kollégák közötti kommunikáció fejlesztéséről, a külső, szülők, önkormányzatok, egyéb szervezetek felé irányuló kommunikáció javításáról. Lényeges, hogy a „külvilág" is lássa az elvégzett munkát, a fejlődést, a lehetőségeket. Ugyanakkor górcső alá kerültek a fejlesztési területek, a fejlesztendő iskolák.

A konferencia fontossága abban rejlett, hogy a résztvevők hasznos információkkal, lényeges ismeretekkel felvértezve folytathassák munkájukat a jövő generációja, a gyermekek és ezzel a társadalom érdekében.