"VASÚTFEJLESZTÉS" címkével ellátott hírek
A Budapest és Békéscsaba közötti vasútvonal fejlesztésére 39,2 millió eurós (mintegy 12 milliárd forintos) támogatást hagyott jóvá az Európai Bizottság pénteken.
Olyan koncepció kidolgozása folyik a fejlesztési tárcánál, amely bármely két magyarországi település között lehetővé teszi a közösségi közlekedéssel történő legrövidebb eljutási lehetőség kiválasztását, illetve a jegyrendszer egységesítését - közölte az NFM miniszteri biztosa Keszthelyen - olvasható a híradó.hu-n.
A legnagyobb értékű, pénzügyi csúszásban lévő állami projektek top tízes listájának harmadik és hatodik helyén is olyan fejlesztés szerepel, amely érinti Békés megyét. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) projektjei közé tartozik a „Budapest-Lökösháza III/1. ütem kivitelezés, Békéscsaba állomás pályaépítés, Gyoma-Békéscsaba új biztosítórendszer építés”, valamint az „M44-autóút építés Kecskemét-Békéscsaba-nyugat csomópontok között”. A csúszásban lévő beruházásokkal kapcsolatban Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációjáért felelős államtitkára egy lapinterjúban elmondta, a január végén megfogalmazott cselekvési terv szigorú szankciók lehetőségét is megteremti. Adott esetben egyes projekteket törölhetnek a támogatott beruházások listájáról.
Szakmai bemutató keretében számoltak be az érintettek a békéscsabai Orosházi úti felüljáró és a Szerdahelyi úti aluljáró építésének helyzetéről. A találkozón, majd a helyszíni bejáráson tájékoztatták az érdeklődőket mindarról, ami már elkészült, és arról is, mi van még hátra.
A legfrissebb hírek szerint már nincs olyan ingatlan, ami akadályozná a Gyár utca melletti, új nyomvonalú út megépítését Békéscsabán. Eszerint hamarosan valóban „szilárd” burkolaton, kátyúk és lukak nélküli úton közlekedhetnek a gépjárművezetők.
Még csak egy napja, hogy nem lehet közlekedni Békéscsabán, a Szerdahelyi úti vasúti átkelőnél lévő kis aluljárón, de máris érdekes tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak. A lyuknak nevezett átkelőt – ami egyesek szerint „köldökzsinór” volt a jaminai városrész és a belváros között – a vasútfelújítás részét képező aluljáró kialakítása miatt zárta le a kivitelező. Bár az ideiglenes, szintbeli átjárás lehetőségét biztonságos, labirint korláttal ellátott módon megteremtették a Franklin és Szerdahelyi utcák találkozásánál, a biztonságot sokan megkérdőjelezik.
Több ponton és több helyen folynak munkálatok Békéscsabán a vasútberuházás kapcsán. A megyeszékhelyen élők gyakran bosszankodnak a forgalomkorlátozás, torlódás, lezárás miatt, amihez hozzáadódik egyes vasúti menetrendek módosítása, a pótló buszok a vágányzár miatt…nem árt tájékozódni mielőtt útnak indulunk.
Február 21-én, pénteken éjfélkor lezárta a kivitelező Békéscsabán az Orosházi úti felüljárót. A munkálatok megkezdődtek, most hétvégén pedig vágányzár lesz, a vonatokat buszok pótolják majd három napig.
Békés megye legnagyobb volumenű beruházása kezdődik meg az év második felében és tart 2014-ig. A Gyomaendrőd – Békéscsaba – Lökösháza – országhatár vasútvonal teljes felújítása, és a kapcsolódó beruházások elkészülte után Békés megye Nyugat-Európához és a balkáni országokhoz is lényegesen közelebb kerül. A vonatok ma maximum 120 sebességgel közlekedhetnek ezen a szakaszon, a munkák befejeztével 160 km/óra lesz a megengedett (normális) sebesség.
Hírek
további friss hírek »
Apróhirdetés
Eladó
6 210 Ft
Eladó
3 900 Ft