"ALVÁS" címkével ellátott hírek
Tömegek panaszkodnak világszerte fáradékonyságra és alváshiányra, pedig az emberek túlnyomó része úgy gondolja, hogy a helyzethez képest viszonylag jól kezeli az alváshiány okozta nehézségeket. De azt csak kevesen tudják, hogy a kényelem sokszor meggátolja szervezetünket abban, hogy felismerjük, mikor lehet leereszteni és mikor pihenni.
Egy-egy éjszaka akkor is lehet pihentető, ha felébredünk közben, csak 4 kritériumra kell figyelni a tökéletes alváshoz.
Hideghabos, memorys vagy rugós matrac? Melyiket válasszuk? Melyik matracon a legjobb az alvás? Mi kell ahhoz, hogy az ember kipihenve ébredjen? Az biztos, hogy a jó matrac kevés a jó alváshoz - fejti ki az igazságost a híradó.hu.
Mindenki tudja, mennyire fontos szerepet játszik életünkben az alvás. Mégis kevesen figyelünk arra oda, hogy eleget és minőségileg is megfelelőt aludjunk. Pedig a kialvatlanság súlyos betegségeket is okozhat, nem beszélve a hangulati ingadozásokról.
Az egy óránál hosszabb nappali alvás a 2-es típusú cukorbetegség jele lehet egy nagy létszámú japán kutatás szerint - írta a BBC hírportálja.
Egy magyar-finn-osztrák kutatócsoport infravörös lézerszkennerrel vizsgálta, mi történik a fák lombjával, ha leszáll az éj, a tudósok arra jutottak, hogy a fák is alszanak.
Végre Androidra is letölthetjük a számítógépek népszerű kékfény-szűrőjét.
Az éjszakai mód úgy állítja át a képernyőt, hogy az agy könnyebben ki tudjon kapcsolni alváshoz.
Optimális esetben napunk egyharmadát alvással töltjük. Előfordul azonban, hogy nem alszunk eleget, mert nem fér ennyi pihenés a napirendünkbe, sajnáljuk az időt a szunyókálásra, vagy éppen közbeszól az insomnia, azaz a leggyakoribb alvászavar. A többi között a stresszhormonok és a mozgáshiány számlájára is írható, ha nem kezdjük frissen a napot.
Az ember fejlődésének korai szakaszában a hosszú alvás a kulcsa mind a tanulásnak, mind az emlékezésnek - írja a BBC.