"KREATÍV" címkével ellátott hírek
Milyen szakokkal és oktatási fókusszal működnek a hazai művészeti műhelyek? Cikkünkben sorra vesszük Magyarország legfontosabb kreatív felsőoktatási intézményeit.
A budapesti kreatív ökoszisztéma, vagyis startupok, dizájnerek és gyártók összekapcsolódását és fejlődését segítő honlap munkálatainak elindulását jelentették be szombaton a Brain Bar Budapest elnevezésű rendezvényen a fővárosi Akvárium Klubban.
Fesztivál, verseskötet, film, autistákat segítő koncert és vállalkozókat támogató program is indul az év legjobb magyar teljesítményeit kereső Highlights of Hungary versenyen.
Videós interjúsorozatunk célja, hogy a helyi KKV-szektor meghatározó szereplőit vegyük sorra. Ez egyfajta kísérlet a részünkről, melynek keretében továbbra is arra vagyunk kíváncsiak, hogy a gazdasági élet Békés megyei, békéscsabai szereplői hogyan látják saját helyzetüket, illetve véleményük szerint nehéz körülmények között mi lehet a fejlődés, fejlődésük kulcsa.
Mindenki ismeri a szót: selejtezés. Méghozzá a ruhatár selejtezése. Esetenként akár több póló, pulóver, nadrág és miegyéb kidobása mellett döntünk. Vajon tényleg érdemes megválni a megunt, elnyűtt, kinőtt vagy kinyúlt ruhadaraboktól? Hogyan tehetjük újra használhatóvá a kiselejtezett nadrágot, pólót?
Erdély sóbányáiból például a só is vízi úton érkezett meg Szegedre, a nagy kereskedelmi központba. A Maroson szállították. Itt kipakolták a hajókból, raktározták, és úgy adták tovább. A XIX. század végére úgy felfejlődött a sókereskedelem, hogy raktár építésére volt szükség. Az volt a feladat, hogy kitalálják, hol lenne a legjobb helyen ez a raktár. A hely kiválasztásakor praktikusan jártak el. Oda építették a Tisza parton, ahová a víz magától sodorta a sót szállító dereglyéket. Mert olyan helyet kerestek, amit a víz felől és a szárazföld felől is könnyű megközelíteni.
Gyöngyöző fröccs mellett üldögélünk Klacsán Gáborral, az FKF, a Rossmann, az MVMP, a Citizen, a Clinbians, az MTTM és a Szépművészeti Múzeum kreatívjainak, filmjeinek megálmodójával. A szakemberrel a Herbária most záruló Szuper Slank kampányának apropóján 2011 kreatívpiacát boncolgatjuk.
Új kreatívval jelent meg a főváros környéki óriásplakátokon a Herbária! Ez önmagában persze teljesen érdektelen (vitaminok tömkelege található minden valamirevaló kredencen, amit évek óta szed az ember néha minden látható, vagy érezhető változás nélkül), viszont olyan szlogent olvashatunk rajtra, ami az M0-s csúcsforgalmában, 30 fokban veszteglő autós bal agyféltekéjében szúró, égető fájdalmat ébresztvén könnyen megsemmisítheti az ott található sejtek 30 százalékát.