"ONLINE VÁSÁRLÁS" címkével ellátott hírek
Egy friss jelentés szerint Angliában 100 internetes bűncselekmény közül mindössze egy végződik gyanúsítással. A londoni rendőrség csalás elleni biztosa szerint lehetetlen mindenkit bíróság elé állítani, a probléma meg olyan mértékű, hogy még a jelentésekre fenntartott rendszer is összedőlne, ha a bankok az összes esetet bejelentenék. Mutatjuk azt is, hogy mi a helyzet Magyarországon.
Alapszabályok, amiket néha még azok sem tartanak be, akik már többször vásároltak. A NetIQ szakértői tanácsai.
Az internetes karácsonyi ajándékvásárlás kiemelt időszak az online bűnözőknek. A magyar webshopok tavaly a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom több mint 5 százalékát, azaz 427 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le ebben az időszakban. Idén ez az összeg várhatóan tovább emelkedik, és ez egyre nagyobb kedvet hozhat az internetes csalóknak is.
Az ellenőrzések középpontjában az e-kereskedelem áll idén, hogy a családok biztonságosan vásárolhassanak az interneten is - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) csütörtökön.
Veszélyes a karácsonyi vásárlás az interneten? A Kürt biztonsági szakemberei csokorba gyűjtötték, hogy laikusként is miként van mód a védekezésre.
Már a webáruházak több mint fele készült a Fekete Péntekre, az ünnepi hetekre pedig majdnem 90 százalékuk. Az előrejelzések szerint ötödével is nőhet az online kereskedelmi forgalom az egy évvel korábbihoz képest. A nagy készülődés és elvárások ellenére sincs mindegyik szereplő megfelelően felkészülve a vevői rohamokra.
Tizenkét európai országba, köztük Magyarországra is elhozza a MasterCard az ujjlenyomattal és a szelfivel történő azonosítást a most megjelenő Identity Check alkalmazással. Ennek köszönhetően az eddiginél jóval egyszerűbb lesz az internetes vásárlás/fizetés: sem PIN, sem jelszó nem kell hozzá.
Még mindig nagyon félnek a magyar online vásárlók a webáruházak kasszáitól, többségük inkább akkor fizet, amikor átveszi az árut.
A magyar fiatalok gyorsan reagálnak az új trendekre, az online vásárlás térhódítására, s egyre fiatalabb korban kezdenek el az interneten vásárolni - közölte a K&H az MTI-vel.
A magyarok 71,9 százaléka vásárol karácsonyi ajándékokat az interneten, csaknem 43 százalékuk használ mobil eszközt - ez is kiderül a PayPal online pénzügyi szolgáltató cég nemzetközi felméréséből.